Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg testet positivt i dag, på dag 10, men nå merker jeg litt smerter i nedre del av magen.Er alt bra fortsatt? Er det vanlig? Er det noen andre som opplever det samme? Er litt stresset for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Gratulerer med positiv test, det må du bare nyte. Jeg vet ikke helt om jeg har svar på spørsmålet ditt, men det er jo mulig det er festing du kjenner. Du kan helt sikkert ta det med ro så lenge du ikke får noen blødning i allefall (og heller ikke det trenger å være noen krise, mange har småblødninger når egget fester seg)

Skrevet

Hei Sweety!

Jeg har hatt litt smerter der nede rett som det er de siste dagene, litt sånn menssmerter på en måte.Det er bare livmoren som utvider seg, har jeg fått höre. så tror ikke det er noe annet enn det;) men om det blir veldig sterke smerter, så kanskje du skal ringe legen.

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke sterke smerter, det er svak mens smerter. Gruer meg litt siden det er 7ende ivf forsøk, så håper alt går bra denne gangen. Kos deg med graviditeten.

Skrevet

Gratulerer så mye med positiv test sweety72!!

Murringer i magen tror jeg er helt vanlig, jeg hadde det i alle fall når jeg var gravid. Er nok bare livmoren som utvider seg og gjør plass til huleboeren:o)

Jeg hadde murringer til og fra de første 10-12 ukene. Har hørt at enkelte har det hele svangerskapet. Så bare slapp av du, og tenk på at kroppen din holder på med en stor oppgave! Ikke rart den gir noen beskjeder:o)

Lykke til videre!!!

Skrevet

Hei, og gratulerer så mye! Deilig med positiv test!

Det er helt normalt å ha murringer i graviditeten, det kan du komme til å ha i perioder. Det er ikke festesmerter du kjenner, for de kommer (hvis de kommer) når egget fester seg, og det er ikke så sent som RD10 - dessuten tester man ikke positivt før noen dager etter festingen, for kroppen må jo ha tid til å produsere nok HCG til at testen slår ut.

For det første er det som sagt normalt med murringer, dette kommer ofte av at livmor og ligamenter osv strekker seg - det er mye som skal skje i underlivet de neste månedene :-)

Det er heller ikke uvanlig å ha menssmerter da du egentlig skulle hatt mensen. Første gang jeg ble gravid hadde jeg menssmerter akkurat som vanlig (litt lettere, kanskje) de dagene jeg ellers ville hatt mensen, men ingen blødning kom, og jeg hadde to spirer i magen.

Så ikke bekymre deg - kos deg med spiren og nyt at du er gravid!

Skrevet

Tusen takk "Håp i magen og MK73"

Jeg skal ta blodprøve imorgen, er spent for det. Men siden jeg har testet selv og det er positivt er jeg litt avslappet. Er bare redd for at det ikke blir negativt fra i går til onsdag, helt dumt å tenke, ikke sant?

Oh jeg er så glad, nå er jeg spent på om det er en eller to som spiren son sitter igjen, siden jeg fikk tilbakesatt 2 embryo. Får vite i uke 8,, ikke sant? MK73 du hadde 2 foster, når fant du det ut?

Skrevet

Ja det blir spennende:o)

Tror de fleste ivf-ere blir innkalt til første ultralyd i uke 7 eller 8. Akkurat når varierer nok fra klinikk til klinikk og i forhold til pågang. Du må i alle fall være passert 6 fullgåtte uker for at det skal kunne påvises hjerteaktivitet.

Du får sikkert dato på ul når du får svar på blodprøven. Hold oss oppdatert da! Lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...