Gå til innhold

Kan jeg ha 120 cm liftgardin på 110cm vindu?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det bra? Kan jeg henge den høyere enn vindu, vil det se høyere ut under taket da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det lengden eller bredden du mener? Jeg ville ikke hatt en 120 cm bred liftgardin i et 110 cm vindu..

Men er det lengden, betyr jo ikke det noe.

Skrevet

Da mener du at du fester gardinen på vinduslistene (altså at det er bredden som er feil (rull- og liftgardiner har oftest kun breddemål)

Tror det bare kommer til å se rart ut om du har en for bred gardin som må henge på listene rundt vinduet.

Skrevet

Jeg har det på soverommene til både storesøster og lillebror og meg.

Jeg har sånne solblendingsrullegardin -for et ord jeg klarte å mekke sammen =) -

I alle fall så har jeg bare hengt dem litt over den øverste lista og utfor på både høyre og venstre side.

Vet ikke hvor bra det ser ut i stua f.eks.

Skrevet

Det er jo bare snakk om 5 cm på hver side da, det er vel ikke så mye? Vi har mange kunder på jobben som gjerne vil ha liftgardinen utenpå vinduet, og de kjøper da en som er lik din, ca 10 cm bredere enn det innvendige målet. Og hvis du henger den høyere enn det vinduet egentlig er vil vinduet virke større. Du kan jo prøve og se hva du syns.

:)

Skrevet

Vet du, jeg tror det kommer litt an på vinduene dine også.

Dersom de går omtrent kant i kant med veggen så tror jeg ikke det har så mye å si, men om de er "felt inn i veggen" slik at du har vinduskarm (som du kan sette ting på) så blir det noe annet.

Dersom det er felt inn i veggen vil det blir mye tydeligere at det er "juks" for nederste del av vinduet vil se mindre ut enn den øverste delen.

Men som hun over sier, det lureste er å prøve.

Om du ikke har mulighet til å ta med deg gardinen hjem så kan du prøve deg frem med en håndduk som du fester der gardinene vil bli festet, også lar henge litt nedover vinduet. Da får du et inntrykk om ikke annet.

Skrevet

Takker for svar, dytter litt til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...