-68mamma Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Har dere lett etter EL siden dere stoppet med pillene, eller venter dere bare på at eventuelt tanta skal komme ? Hvor ofte tester dere for å se om dere er blitt gravide eller om det bare er mensen som ikke er kommet igang enda ? Jeg har ikke tatt noen EL-test, aner ikke når jeg skulle begynt. Jeg har tatt en grav-test ved det jeg trodde skulle være IKM den 10.august, så en ny test forrige tirsdag og tenkte teste igjen imorgen. Vil jo gjerne vite så fort som mulig om det er en spire, så jeg ikke drikker vin og røyker med spire innabords. Men oftere enn èn gang i uka går jo ikke, da blir man sprø (og blakk..)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Når jeg gikk på p-piller (symfase) gikk det over 2 mnd før mensen kom. Testa hundre ganger for var sikker på at jeg var blitt gravid, hadde masse symptomer på graviditet. Dette er 5 år siden og med min x som hadde sterilisert seg,men hadde ikke tatt etterkontroll. Den gang var jeg skikkelig nervøs. Var ikke gravid,men tok bortimot 6 mnd før jeg hadde min normale syklus på 28 dgr. Men jeg hadde gått på p-piller siden jeg var 16,bortsett fra de 2 gangene jeg gikk gravid med de 2 eldste. Ble faktisk gravid med p-pillene med begge barna. hadde glemt noen piller. Når jeg fikk min nye mann gikk jeg på p-piller i 2 mnd,så bestemte vi oss for å få barn. Gikk 2 mnd før syklusen var på 28 dgr og gikk 4 mnd før spira satt i nesten 14 uker. Så er ingen fasit på når syklusen er igang,eller når man blir gravid etter p-pille bruk. Så håper det går raskt med deg. Jeg er og som deg. Liker å ta meg litt vin,og begynte å røyke litt igjen etter ma. Derfor tester jeg ofte for ikke å drikke eller røyke med spire i magen. Håper det klaffer for oss snart. Masse lykke til.
-68mamma Skrevet 24. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2009 Lige måde, katta !! :-) Da du ble gravid på pilla, hvor lenge fortsatte du med pillene før du skjønte noe var i "gjære" ? Og hvordan skjønte du at du hadde blitt gravid ? Var det noen fare eller komplikasjoner forbundet med at du hadde spiste p-piller etter at du var blitt gravid ? Embryoet hadde ikke tatt noen skade av det ? Sa legen noe da du kom til kontroll og fortalte du hadde blitt gravid på pillen ? Sist jeg ble gravid hadde jeg spist p-piller i nesten 20 år da jeg stoppet fordi vi ville ha barn, og da fikk jeg likevel mensen tilbake med èn gang - etter 28 dager uten piller. Men da mistet jeg dessverre i MA uke 10. Etter MAèn fikk jeg vanlig mens igjen etter 4 uker og den syklusen ble jeg gravid med eldstejenta som nå er 5 år :-) Denne gangen har jeg bare spist p-piller i et halvt år - hadde håpet det gikk like kjapt å få syklusen igang igjen, men alderen har nok også gjort sitt til at jeg må påregne lenger prøvetid denne gangen ja.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Hei, jo det er fryktelig lenge siden dette,hehe 16 og 13 år siden. Med den første fikk jeg ikke mensen i de pillefrie ukene, og med den andre hadde vi tenkt å prøve på en til etter pilleslutt. Men da var jeg allerede gravid. En kollega gikk 3 mnd på pillen uten hun visste det,drakk også, men hun skal føde om noen dager,gikk helt fint. Kjempetrist at du og måtte oppleve ma,fæle greier... Har 2 barn,men dette er med ny mann og vi vil hha kjærlighetsbarn, føler vi og haster litt,han er 46. Merker selv at jeg måtte ha noen extra pp nå som jeg er eldre ja,hehe. Masse lykke til,siden du har vært gravid før er det lettere når man er eldre har jeg hørt
-68mamma Skrevet 24. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2009 Det var jo oppløftende nytt - håper det stemmer :-) Fikk andremann for 3 år siden, men han tok lenger tid å få til - da prøvde vi i ett halvt år.
sunshine89-septemberbaby <3 Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Testet for EL denne uken, pga masse tegn på enten graviditet eller EL. Men siden gr-test var neg så testet jeg el, som også var neg. Masse stikkninger hver morgen, vondt i rygg osv. Vet ikke når jeg skl teste, ikke peiling nå som jeg ikke har normal menssyklus! Helt død på det området der.. Prøvde bare for morro skyld jeg, men neeida. Får bare vente og se om tanta kommer. håper den kommer veldi snart, eller at jeg ikke får den i det hele tatt før spiren sitter ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå