Lille meg -<3 Skrevet 24. august 2009 #1 Del Skrevet 24. august 2009 Hei.... Lurte på om noen kunne hjelpe meg litt med noen erfaringer på dette området. Nettopp flyttet slik at jeg tilhører Tønsberg sykehus. Har ikke hørt så mye om dette sykehuset, men det som er kommet fram er negativt. Jeg ønsker å få planlagt KS på Ullevål. Har noen erfaringer med hvor lett/vanskelig det er å få føde plass der? Dette blir mitt 4 svangerskap, født normalt de 3 andre gangene. Men under siste svangerskap gikk mye galt ifra uke 29. Jeg er ryggoperert og vurderes til en ny oprasjon, har mye smerter og nedsatt førlighet i venstre ben og ilinger i høyre. I uke 29 ble jeg lagt inn på sykehus, kunne ikke gå, fikk ikke tømt blæra, måtte bruker krykker og paracet 600 mg x4 pr dag resten av svangerskapet uten unntak. De mente det var større komplikasjoner å unnlate å ta de , enn å ta de. De satte igang fødsel 3 uker før itden i frykt for min helse, det kom opp spørsmål fra jordmor, spesialist legen min om keisersnitt, men jeg ville føde normalt. Men det var utroliig mye stress for å bli igang satt, det tok 5 dg, ut og inn av sykehus, med "stripping", saltvanns pumper, undersøkelser, til de tll slutt kunne ta vannet. Selve fødsel tok fort , men velid\g vondt var det. N¨å er jeg gravid i 12 uke, legen skal sølke Ks på Ullevål, men hørtes ut som vanskelig å komme inn der. Ønsker absolutt ikke å¨føde normalt, orker ikke det psyksiske stresset det medførte forrige gang,Fysisk ble jeg tot utamattet og brukte lang tid å komme til krefter igjen. Får panikk bare jeg tenker på det. Fikk også diagnosen ME hos en spesialist i 07, og er i dag tot ufør...... Legen som opererte meg i 99, sa at det forrige svangerskapet mitt i 05 ¨burde blir det siste, jormor sa at hvis dette var mitt første barn, ville de anbefale å ikke få flere, samme sa overlege på det sykehus jeg var innlagt. Dette svangerskapet kom litt overrasket på, nå blir det også sterlisering. Må nok forbrede meg på det samme som skjedde sisit sånn helse messig,,,,,, Reagerer også litt uten om det normale på underlivsundersøkelser. Det er så ille at de har hatt samtale med meg om jeg er blirr utsatt for seksuelle overgrep. Så vidt jeg kan huske så har jeg ikke det. , og godt er det. Men hadde en meget traumatisk spontan abort med utskrapning, Etter siste fødsel i 05, måtte de undersøke meg 2 uker etter fødsel. Hadde feber kramper, viste seg at deler av morkaka var igjen. Fikk tot angst og klappet bena sammen og begynte å grine, Siden jeg reageret så sterkt på undersøkelsen forhørte han seg med sine kollegaer om jeg kunne få abort fremkallende piller istedet for utskraping. Heldigvis gikk det bra. Men bare tanken på å gjennomgå alt det igjen, gjør meg kvalm og skjelven, og får panikk. Orker ikke å gå gjennom alt stresset igjen. Føles riktig for meg å ta KS, har hatt rygg opr før, vet at KS også blir sett på som ett kriurgisk inngrep, MEn det må være bedre å bevare kreftene som jeg har så lite fra før av, enn å gjennomgå forrige stress fødsel igjen,,,, Mange tanker som svirrer oppe i hodet. Håper noen forstår meg og kan gi meg litt råd og erfaringer.... Jeg har termin 14 mars 10. Mine andre er født 93,96 og 05. Mvh TET Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140559947-ks-v-ullev%C3%A5l-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-plass/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3mamma*venter nr.3 i okt*<3 Skrevet 24. august 2009 #2 Del Skrevet 24. august 2009 Hei! Jeg tok planlagt KS på ullevål for 3år siden. Grunnen min var at kusinen min fødte 3mnd før meg og hun var rett ved å dø pga blodtap. Jeg fikk panikk og ba derfor om KS. Da jeg fortalte de denne grunnen fikk jeg innvilget KS med en gang. Så de er nok ganske "snille" på det på Ullevål, ihvertfall hun jeg var hos. Jeg skal søke om det samme denne gangen også. Fikk diagnosen bløder sist KS, så legen min sa det er like greit. Håper jeg fikk lettet brystet ditt litt:o) Uansett, lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140559947-ks-v-ullev%C3%A5l-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-plass/#findComment-140561479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille meg -<3 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 27. august 2009 Hei,,,,, Takk for at du svarte på mitt lange innlegg. Må vel smøre meg med tålmodighet og vente å se om jeg får føde plass på Ullevål. Deretter må jeg vel gjennom samtaler som alle andre. Sukk, det føles litt nervepirrendeå gå i det uvisse. Sælig når tankene kverner....... TET Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140559947-ks-v-ullev%C3%A5l-vanskelig-%C3%A5-f%C3%A5-plass/#findComment-140576096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå