Gå til innhold

Ammeinnlegg ull vs engangs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere, og erfaringer? Jeg har kjøpt et par i ull, og tenkte variere litt.

Fortsetter under...

Skrevet

ullinnleggene blir man jo tilslutt våte igjennom da. Da 1.mann ble født, brukte jeg engangsinnlegg innerst, og store ullinnlegg utenpå det igjen. Ullinnleggene er jo mest for å holde kulden ute. De holdt absolutt ikke tett på meg ihertfall.

Skrevet

tenkte eg sku bruke engangs innerst og ull utenpå :)

Skrevet

jeg er 4 gangsmamma og skal IKKE kjøpe engangsinnlegg..

her har jeg kjøpt masse ullinnlegg, jeg legger 2 lag, i begynnelsen må jeg vel som alle de andre gangene bruke vaskeklut utenpå ullinnleggene, det fosser melk ut av puppene mine..

Forrige gang prøvde jeg engangsinnleggene, endte opp med salve til meg og noe å smøre munnen med til mini (husker ikke hva det var).. Det går jeg ikke gjennom en gang til..

Ull er best både for mor og barn.. :))

Skrevet

Er førstegangs og har har plan om ull innerst og engangs utenpå for å ta unna det som går gjennom ull-innleggene. Ull blir jo ikke like "vått" som papir når det er vått. Dvs at det går lenger tid før huden blir sår av våt ull enn av våte engangsinnlegg. Har foreløpig 3 par ullinnlegg, men regner med jeg kanskje må kjøpe noen flere etterhvert.

Skrevet

Ull KLØR!

Trodde jeg skulle klø meg ihjel sist:/

Men kjekt å ha ytterst.

Annonse

Skrevet

Ja takk begge deler :) Jeg brukte ha ull innerst og engangs ytterst. Dersom man får trøske/sopp-infeksjon i brystet og barnets munn må man koke ull-innleggene for å unngå selvsmitte. Legg dem i en gryte med rikelig kaldt vann, kok opp og la dem avkjøle i vannet uten å røre, da krymper ikke ullen. Bruk canesten el.l. på brystvortene men vask av før ammingen. I babyens munn kan man vaske av det hvite belegget med farris evt. få noe på resept hos legen. Man kjenner infeksjonen som nålestikk innover i brystet midt i brystvorten og det er vondt, ikke sårt. Og på barnet kan man se det som hvitt belegg inni munnen. Husk å koke suttene også.

Hvis man lekker mye om natten kan man ta tykke bind (saba-selfsit) og dele i to og legge inn istedet, de suger lengre enn engangsinnleggene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...