Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

hos meg har kvalmen satt inn for fullt nå. Dette er mitt 3. svangerskap og jeg har alltid klart å komme meg gjennom de første måneden ved hjelp av hyppige måltid og tidlige kvelser. Men denne gangen er jeg helt ødelagt, svimmel og kvalm. Kaster ikke opp, men kvalmen er der hele tiden, samma hva jeg spiser og samma hva jeg gjør. Denne uken har jeg studiepermisjon fra jobben min, så ingen merker at jeg ligger hjemme under dynen. Er imidlertid skeptisk til hvordan hverdagen med jobb skal bli. Hva gjør dere for å komme dere gjennom dagene? Hvor går terskelen for sykemelding? For min del jobber jeg 100% i helsesektoren og har pasienter med timeavtaler hos meg. Litt usikker på om de får det de betaler for ved å komme til meg. Samtidig hadde jeg planlagt å vente en stund med å kunngjøre graviditeten og det går jo ikke når jeg er sykemeldt?

Håper å høre andres erfaringer:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortalte det tidlig sist pga kvalme selvom jeg egentlig hadde tenkt å vente. Denne gangen fortalte jeg det også tidlig fordi jeg regnet med jeg ville bli like kvalm denne gangen og det ser ut som jeg har rett i det...

Jeg jobber også med pasienter og for meg er det uaktuelt å være på jobb når jeg er så kvalm at jeg må sitte å konsentrere meg om å ikke brekke meg.

Skrevet

Hei.

Vi er akkurat i samme situasjon. Jobber også i helsesektoren og jeg venter mitt 3 barn. Er nå 10 uker på vei. Jeg har tatt ut masse avspasering og bruker egenmeldigsdager. Huff vil liksom ikke sykemelde meg, men tror ikkje jeg klarer så mange dager til på jobben før jeg må ringe legen. I dag sov jeg til 8 kjørte barna i bhg og la meg igjenn kl 10 våknet da ikke før kl 15. (har brukt egenmelding) Jeg er helt utmattett og konstant småkvalm. Har en mann som i tilegg er mye på reise så det meste av hus/barn ansvaret ligger på meg.

Skrevet

Hei! Jeg er 6+5 og var hos legen i dag pga jeg er så kvalm hele tida (spesielt om morgenen, me også utover dagen). Ble 50 % sykemeldt så jeg kan ta noen rolige morgener og komme på jobb når jeg har kviknet litt til på formiddagen. I likhet med deg har jeg også timebok (er optiker), og jeg fant ut at jeg bare fikk fortelle om graviditeten på jobb så vi kan la være å sette opp timer på formiddagen, og evt ikke ha de så tett på ettermiddagen. Alle var kjempepositive da jeg kom med sykemeldinga og ville gjøre dette her så greit som mulig for meg :). Føler meg litt dum som sykemeldes allerede nå, men jeg syns det blir for dumt hvis jeg må risikere å måtte løpe ut å spy når jeg sitter der på synsprøverommet med en pasient. Også litt vanskelig å konsentrere seg fullt ut når man er dårlig:)

I morgen skal jeg til akupunktør, og hun virket veldig positiv i tlf og ganske sikker på at hun kan hjelpe meg, så det gleder jeg meg til :):) Lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...