Gå til innhold

Jeg vil gjerne få utbringe en tåteflaskeskål!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra! I går kl 22.11 kom underskrift nr 200 på oppropet om mme-informasjon!

For nye som har kommet til på forumet så er det dette det gjelder:

http://www.opprop.no/opprop.php?id=flaskesms

200 var mitt første delmål, og jeg må si jeg syntes det gikk fryyyktelig tråkt på slutten. Men nå er jeg klar for 200 underskrifter til!! Håper mange vil hjelpe til:

- Send link på mail

- Legg link på din hjemmeside/blogg/facebook-side

- Spre ryktet på andre dabatt forum du er med i

- Er du medlem av bestemte foreninger der mme brukes mer enn gjennomsnittet? F.eks tvilling, prematur, hjertesyk, spaltebarn osv. Prøv å få foreningen med på å støtte opp og til å ha link på sin hjemmeside.

Noen som vet om verktøy på facebook som kan brukes for å spre ryktet foresten? (jeg er nygegynner)

I dag er det fest :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

signert!

takk blomstre,du er super!!!

Skrevet

Vi lager en gruppe, blomstre! Kontakter på FB.

Skrevet

Lag gruppe på fb og si ifra hva gruppen heter så kommer jeg og inviterer alle mine venner så de også kan underskrive

Skrevet

Sendte ut melding til alle mine venner på face igår, og det ser ut til at mange av de allerede har signert!:) Nærmer seg jo 300 stk allerede!!:)

Woho! Flinke blomstre!:)

Skrevet

skååååål :D

Skrevet

Marie Amalie har allerede laget en gruppe som heter "JA til mye mer info om morsmelkerstatning og flaskemating". Hun har sendt ut oppfordring til alle sine 360 medlemmer (takk!) og jeg har lagt ut link til oppropet på gruppen sin side.

Bør jeg lage en egen gruppe kun for oppropet i tilleg?

Hei hvor det går, vips så var det 285 underskrifter! Skal si FB er effektivt. Hva med Twitter? Noen med erfaring?

Skrevet

Skål skål:)

Nå har jeg lagt ut link i statusfeltet på FB, men hvordan sender jeg melding til mange? Må jeg legge inn et og et navn eller finnes det en "send til alle venner" funksjon når en skal sende meldinger på FB?

Noe skjedde da jeg passerte 30! Jeg henger plutselig etter når det kommer til teknologiske fremskritt og andre nyvinninger (men jeg er en reser på flaskevarmere og microsterilisatorer altså:)....)

Skrevet

Kilona: Gå på venner/alle venner, og der lager du en liste med alle vennene dine. Deretter sender du en melding til denne lista på vanlig måte.

= )

Skrevet

PASSERT 300 UNDERSKRIFTER!!:)

Skrevet

Takk mitt fb-orakel ;-)

Over 300 nå!!! Skal si folk har kommet seg ut av feriemodus, jeg er overveldet - tror jeg fortsetter festen i dag også... Men nå har vi gått over til tutekopp da, skåler med de!

Skrevet

Tut-tutekopp????? Det er da voldsomt voksent? = )

Gratulerer med 300 +! Hva er planen videre med oppropet?

Skrevet

Eh, ja, på dagtid altså... mååå fortsatt ha kveldsflasken må vite! Testet faktisk tutekopp med varm melk til kvelds, ingen suksess nei. Drøyer til barnehageinnkjøring er over, så er det på tide å bli voksen og vinke hadet til flasken for godt. Velger å kjøre avvenning fordi hun etter ganeoperajonen ikke får bruke flakse, greit å være avvent på forhånd da, og ikke ha smerter og flaskeforbud samtidig.

Planen var jo å sende oppropet til helsedirektoratet og helseministeren når antall underskrifter hadde blitt mange nok... Men med tanke på den kalde skulderen vi har møtt til nå mhp å sende brev, så er vel egentlig det beste personlig oppmøte! Tiden vil vise om jeg er tøff nok til det ;-)

Skrevet

Vi blir selvfølgelig med deg! Skulle bare mangle! Går faktisk fly herfra tre ganger om dagen! =)

Skrevet

Hm, kanskje man rett og slett skulle arrangere en liten "overlevering-av-opprop-fest" i hovedstaden :-)

Skrevet

Takk Anita:)

Å, så glad jeg blir når jeg ser at flere venner har signert oppropet omtrent før jeg får sendt melding, FB kan jo faktisk brukes til noe nyttig:)

Som utpreget ja-menneske, med forkjærlighet for kos og hygge synes jeg absolutt overlevering av opprop er en super anledning til å feire litt, vi kommer gjerne over fjellet for å glede politikere med besøk.

Men helt seriøst: dersom vi er flere som kommer for å levere, kan det jo hende mediene vil vie det litt oppmerksomhet og hjelpe oss litt til å få et svar. Politikere blir jo gjerne litt ivrigere på å svare skikkelig og ikke minst ordne opp når de får et kamera i ansiktet. En liten tanke bare...

Skrevet

Kilona:

Hvorfor er ikke vi fb-venner ;-) Jeg har sendt deg en fb-melding, tror jeg...

Godt forslag. Bortsett fra at jeg ikke liker meg med et kamera i ansiktet... er vel ikke bare politikerne som får det. Men, jeg er veldig lei den kalde skulderen til dama i helsedirektoratet nå, så mer drastiske tiltak må helt klart til. Tenkte å prøve å få til en telefonsamtale med henne. Jeg vil da foreslå et møte, gjerne med fler! Går dette glatt så synes jeg ikke det er behov for media i allefall ikke uten de vi skal møte sin tilatelse (aner jo ikke hvordan slike ting funker!). Men møter jeg bare lukkede dører er jeg redo til å påkalle alle hjelpemidler :-) Tenker veien må bli litt til mens vi går her. Så sant det ikke dukker opp noen i "et knippe norske mødre" med ekstrem markedsføringserfaring og mediatrening som kan ta styringen (bare å rekke handa i været, ikke være beskjedne damer ;-)).

Fikk du noe respons på mailen til Heimli?

Men en fest skal man altis få til, åkke som :-)

Skrevet

Snakker vi fest nå lissom?? = )

Flotte-freske-flaskemammer-fest?

Skrevet

Nå er vi venner:)

Nei, det med kamera i ansiktet er et minus, tenkte det skulle vært rettet veldig mot politikerne, hihi:) Hmmm ja, det er jo markedsføring som opprinnelig er mitt felt, men etter at jeg hoppet av hele karrieregreia og ble boms skal jeg ikke påberope meg den store ekspertisen lenger... Kom bare til å tenke på det, man ser jo liknende i mediene fra tid til annen, regner med at man har en avtale, inviterer media, og gjør vedkommende oppmerksom på at media også kommer. Litt kjedelig å stille opp manssterke med media på slep og så er ikke vedkommende tilstede. Ender litt med skjegget (eller kanskje flasken) i postkassen da:)

Dårlig, dårlig samvittighet, den mailen har havnet langt bak i hodet, men nå skal den skrives! Jeg gir tilbakemelding i morgen, skal manne meg opp og bli skikkelog irritert, så blir det bra.

Jepp: flaskefest, mammafest, vi-lar-oss-ikke-pille-på-nesen-av-vrange-politikere-fest, jeg er klar:)

Skrevet

Kilona-vennen. 1308 er også på fb, den enesta anita i min liste, så du finner henne der :-)

Altså, min foreløbige plan er som følger:

- gå igjenom all korespondanse med helsedirektorat og mattilsyn jeg har pr i dag og lage litt orden for meg selv.

- kvinne meg opp og forsøke å få direktøren for ernæring i tale. Videre plan avhenger av hvordan dette går.

- Får jeg til et møte blir det hurra-fest. Møter jeg stengt dør blir det alle-må-komme-og-muntre-opp-blomstre-fest.

Nesten så jeg håper at helseministeren fortsetter så vi slipper å begynne på nytt.... Eller er det egentlig bedre at vi har testa oss litt på han og nå er klare til å mose nestemann?

:-)

Skrevet

Kan kanskje være litt lurt å vente til valget har lagt seg:) Er om å gjøre å finne en tid der mediene kaster seg over saker fordi de ikke klarer å fylle sidene sine selv. Sommer er egentlig perfekt tid..:) Hmmmm, litt lkenge til!:)

For det er som ovenfornevt her, er media inni i bildet, bryr politikerene seg. Desverre:-(

Skrevet

Blomstre, det høres ut som en veldig lur plan! Vi skal komme og hurre (?!) eller trøste alt ettersom:) Enig i at vi bør vente til etter valget, møter neppe noen med god tid nå i disse valgkamp, svada-svada-dager.

Jeg skal finne 1308 jeg:)

Ser stadig nydelige venner som signerer oppropet, det øker sakte sakte.. Kom forresten plutselig på at pappaen i huset ikke hadde signert, gjett hvem som ble pent plassert foran pc'en og oppropet... Så hvis noen andre er like sløve som meg: få pappaer, besteforeldre, tanter og onkler med på lasset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...