Gjest Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Hei!Skreiv ein mail til riksen idag ang blodprøvetesten på onsdag.Spurte om eg kom til og få svar før helga,visst eg tok testen tidleg på onsdag fikk eg svar på fredag.Men kunne ta en test på torsdag selv...Kan eg ikkje ta en test sjøl på onsdag,legen sa jo at det var testdagen..Skjønner ikkje helt...Har fått inntrykk av at vist ikkje mensen kommer til testdagen er du gravid,men ho fra riksen skreiv at mensen ska komme etter testen vist ikkje eg er gravid....Noen som har peiling?
IVFlykke?? Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Uff så komplisert. Jeg vet egentlig ikke hvorfor du ikke kan ta en test på onsdag. De er jo følsomme som bare det. De digitale på 50 mmol og de med kryss på 25 mmol så det burde uansett vise på dem. Å så skader det jo ikke uansett.... men jeg er utrolig nyskjerrig menneske jeg da
sweety72 Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Hei Ruli, hvordan går det med deg? Jeg har også tatt behandling på riksen, skal også ta blodprøve på onsdag, de sa til meg at jeg kan få svar samme dagen hvis jeg tester tidlig på dagen. Men jeg tror du kan teste på onsdag selvsagt med hjemmetest. De pleier å være bra. Velg digital tester slik at du får svaret skriftlig( gravid / ikke gravid). Krysser fingerene for deg.
Gjest Skrevet 24. august 2009 #4 Skrevet 24. august 2009 Hei sweety72! Ja tru du ikkje det..eg tru øu det at eg kan teste me clear blue på onsdag.Må bare sei at hver kveld siden lørdag har eg hatt ca ein og ein hall time der eg blir stuptrøtt og hall kvalm,har du merka dette??
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 14 dager etter uttak vil en test være 99% sikker - lykke til! :-)
MK73 Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Heisan. Hvis man tar blodprøven på sykehuset tidlig om morgenen kan man som oftest få svaret samme dag. Tar man den hos fastlegen så tar det lengre tid fordi den skal sendes inn og resultatene returneres. Du kan fint ta en urintest samme dag som blodprøven. Den beste indikasjonen på graviditet er jo at mensen ikke er kommet før testdag, men det finnes også tilfeller der mensen rett og slett kommer sent. På det ene forsøket mitt kom mensen på RD15, dvs 17 dager etter EL/uttak. Mener ikke å psyke deg ned - at mensen uteblir er absolutt et godt tegn, selv om det ikke nødvendigvis betyr at man er gravid :-) De fleste får mensen før testdag, så det damen på Riksen skrev stemmer ikke helt etter min erfaring - men noen ganger er det slik. Lykke til!
sweety72 Skrevet 24. august 2009 #7 Skrevet 24. august 2009 Hei ruli , ikke stress. Er det ikke bedre å teste imorgen? Hvis det er positivt så blir du lykkelig som bare det, men hvis ikke kan du trøste deg med at du har testet alt for tidlig. Hvertfall det var det jeg tenkte da jeg testet i dag. Da slapp jeg av 3 dager, som jeg skulle egentlig skule bare stresse i gjeld. Og jeg hadde vært skjelven for å høre resultat fra sykehuset. Men kjøp digital tester der det står gravid eller ikke gravid. Jeg leste min 10 ganger etterpå og, siden resultat står der for 24 timer etter at testen er tatt. men du får gjøre der du føler mest avslappet, fordi det er viktig at du er avslappet. Ja jeg har vært litt kvalm, trøtt og litt uro i magen i de siste dagene. Og veldig ømme bryster (merket særlig hvis jeg brukte BH) Det går sikkert bra for deg. Skal krysse fingerene for deg. Venter spent på hva du bestemmer seg for. Vi sees kanskje på Riksen på onsdag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå