Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:)

August og September er pause måneder, ser det ut til.

Samboeren reiser i akkurat de ukene jg trenger han.

Tenkte å satse alt på Oktober og vurderer akupunktur.

Når skal jeg da starte med behandlingen? Regner med at om jg ikke blir gravid, så kan jg få litt overskudd med behandlingen og ikke minst ro i kroppen.

Erfaringer fra de som går på akupunktur nå, er også artig å lese:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ups..innlegget kom visst to ganger:/

Skrevet

Hei :)

Jeg begynte med akupunktur på 1. mensdag, og så tok hun nåler på meg helt frem til eggløsningen. Ble gravid den mnd jeg, så har litt troen på at det virket :)

Men tror egentlig ikke du må begynne da, for var egentlig ganske tilfeldig at jeg hadde fått mensen den dagen jeg hadde første time ;0) akupunktøren spør deg hvor i syklusen du er, og så setter hun nåler ut ifra det.

Lykke til!

Skrevet

Men man må ha så så mange ganger til akupunktør før el, sant?

Må man til behandling en gang i uka da?

Er det slik at el blir litt mer "fastsatt", så man vet akkurat hvilken dag den er? Blir ikke helt klok på den på temperatur skjemaet mitt heller :/

Så flott å høre at det fungerte for deg og takk for svaret:)

Skrevet

Det lurer jeg litt på også, hvor ofte tok du det da?

Og hva var prisen for timen der du tok?

Skrevet

I begynnelsen av syklusen, gikk jeg en gang i uka cirka. Og når det nærmet seg EL så gikk jeg to ganger i uken. Da setter hun nålene litt anderledes og da kan man av og til kjenne at det begynner å "jobbe" nedi eggstokkene ;O) det gjorde jeg!

Fikk også EL to dager før jeg pleide å få den, pga at nålene normaliserer lengden på syklusen. Hadde deretter en pause frem til ventet mens, og da var jeg jammen gravid når jeg kom til neste time ;0)

Men alt dette er veldig individuelt fikk jeg forklart, noen trenger kun 6-8 behandlinger og noen trenger flere. Er vel en sjanse for at EL blir mer fastsatt ja, visst de klarer å stabilisere syklusene dine :)

Betalte 300 kr pr. time, og da lå jeg vel med nålene i cirka 20- 30 min.

Skrevet

Men hadde du el fra før? Jeg har jo el, og stabile sykluser, tror du det er noe vits da?

Takk for hjelpen!

Skrevet

Tror rett og slett at akupunktur gjør bare litt mer for kroppen. Den forbereder kroppen på graviditet:)

Tusen takk for svar. Jeg kommer helt sikkert til å se etter en akupunktør i området. Noen som vet om noen flinke i Stavanger/Sandnes området??

Skrevet

Fikk med meg sån halvveiss at ikke alle er like flinke..

Skrevet

Spennende samtale :o)

Jeg er selv akupunktør, så interessant å høre hva slags erfaringer dere har.

Mitt råd er å velge en akupunktør med NAFO-godkjenning. Gå inn på www.akupunktur.no. Der finner du alle akupunktørene med "godkjent" utdannelse i Norge.

Selv studerte jeg i 5 år, men de som har helsefaglig bakgrunn kan ta studiet på 3,5 år.

Lykke til! :o)

Skrevet

Ja jeg hadde EL fra før, men den kom senere og senere i hver syklus nesten. Så da tenkte jeg at akupunktur var verdt ett forsøk.

Angrer ikke på det, men dessverre for min del så mistet jeg i dette svangerskapet. Men nå skal vi prøve på nytt, så da håper jeg den sitter om ikke så alt for mange mnd :)

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Så stilig at du er akupunktør da :0) virker som ett veldig spennende og utfordrende yrke.

Jeg har bare positive erfaringer med det, så er nok ikke siste gang jeg tar akupunktur nei :) kan du sette nåler på deg selv og? Eller må du også gå til en annen akupunktør om du skal ha behandlinger?

Skrevet

1MA, mamma 2010: Jeg går til akupunktur for å få orden på syklusen min og få litt hjelp på veien til å bli gravid.

Gikk inn på nettsiden du anbefalte, men klarte ikke finne noen steder en oversikt over hvilke akupunktører med godkjent utdannelse.

Er det bare meg som surrer eller?

Skrevet

Ja..det er vanskelig å finne akupunktører å velge mellom på den anbefalte nettsiden.

Skrevet

Lille diamant: det er ikke optimalt å sette nåler på seg selv. Dessuten er jeg såpass pysete for nålestikk at jeg ikke setter på meg selv. Har instruert mannen min til å sette nåler på meg når det har vært nødvendig. Det har faktisk fungert veldig bra :o)

Frøken håpefull: Jer ser nå at www.akupunktur.no har endret seg de siste dagene. Gå inn på "finn akupunktør" ci midt på siden nesten øverst. Der kan du velge fylke. Alle akupunktører som er registrert på denne siden er godkjente. Så her er det bare å velge og vrake :o)

Lykke til :o)

Skrevet

Hvor stor sjanse er det at det blir full klaff??

Er det noe max grense på behandlinger?

Skrevet

Hehe..det ble bare spørsmål, ser jg.

Håper noen vet svar på disse:)

Skrevet

Men hva om akupunktur har samme effekt som slimløsende hostesaft???

At det gjør til at ikke levedyktig svømmer (hvis det er mange av de) får enklere "levekår"????

Bare en tanke dette altså...

Skrevet

Jeg går til akupunktur (begynte rett etter mensen denne pp'en) og har gått en gang i uken. Har faktisk nytt godt av akupunkturen allerede:) Har bare gått tre ganger men, har allerede fått mer overskudd og energi og verken jeg har i rygg og bekkenområde mellom el og ikm er helt borte!!:) Det samme er smertene i forbindelse med el. Helt fantastisk!!

Jeg fikk nåler diverse steder første gangen, da en uke etter mensen omtrent. Så fikk jeg nåler blant annet i magen rundt el. Også har jeg vært i dag og fått nåler igjen:) Nå har jeg ikm om en uke, og skal tilbake igjen om 2 uker. Da blir det enten en ny runde etter hvor jeg er i syklus hvis mensen skulle komme, og er jeg gravid, så fortsetter jeg med nåler for å slippe unna bekkenplager og kvalme denne gangen (forhåpentligvis).

Jeg betalte 500,- for første timen, men da pratet vi en drøy time før hun satte nåler. Betaler 350,- for de påfølgende behandlingene. Men er verdt hver krone og jeg er så fornøyd med alt det andre hun har "reparert" i kroppen min.

Har ikke så høye forhåpninger til å bli gravid nå, for akupunktøren sa jeg hadde en del issuses i kroppen som måtte ryddes litt opp i, og det kunne ta en måned eller to;)

Skrevet

Hmm..mulig jg da skal prøve å finne meg en akupunktør i området allerede nå. Satser alle kort på Oktober, og blir dumt hvis jg og må rydde opp i ting og tang i to måneder før jg kan håpe å få en kulemage.

Hva synes du Caffe?

Skrevet

forresten, er det noen som vet om akupunktur fungerer for de som sliter med kort lutealfase??

Kunne tenkt meg å prøve det..har lutealfaser på kun 9 dager..spiren rekker vel knapt feste seg da:/

Skrevet

Det var en spennende vinkling:)

Mulig lege/akupunktør kan svare på denne, men helt intuitivt tenke jg at siden akupunktur stabiliserer syklusen, så må den gjøre god nytte på korte luteralfaser såvel som lange sykluser:)

Jeg skal gå igang med å finne en flink i området. Føles nesten som litt lovlig spa-behandling dette;)

Skrevet

Kan man begynne med akupunktur når som helst i syklusen?:) Jeg er på dag 33 nå..

Skrevet

Hvis du går inn på siden og klikker på velg akupunktør, så får du opp en rullgardin hvor du velger fylke. Da kommer det opp alle godkjente akupunktører i ditt fylke.

Skrevet

Jeg synes du skal kjøre på nicki! Du har ingenting og tape:) jeg er strålende fornøyd og er sikker på at jeg skal bli gravid i løpet av 1-3 pp'er hos aku, og tro kan flytte fjell vettu:) Og om ikke noe annet, så har jeg fått litt mer energi og det er jo utelukkende positivt.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...