Gå til innhold

April: HVORFOR DET???

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

JAAAAA. det ene svaret avløser det neste spørsmålet.... Rekken av spørsmål vil ingen ende ta...En periode gjentok han spørsmålene sine i løpet av dagen også - da leste jeg om en teknikk der man kunne spørre tilbake hvis det egenetlig er et svar barnet vet. DET hjalp! Har begynt å bruke denne teknikken litt på den uendelige spørsmålsrekken også. Det har vinkelt samtalen inn på et mye morsommerer og koseligere spor. Eller det blir en samtale i stedet for spørsmål og svar til det uendelige. En verdifull samtale med mange morsomme svar. Her om dagen spurte han hvorfor det finnes mennesker. Jeg spurte tibake hva han trodde (uten å svare noe konkret) Han sa han trodde det ville blitt veldig kjedelig her med bare Jesus og vennene hans....haha

Jada - hadde et innlegg i vinter om hvor sprø jeg ble av Matildes sprøsmålsrekker. Mange ganger er det jo et spørsmål det ikke går an å spør "hvorfor det" til, og da har som regel rekka gått så langt at jeg allerede er sprø og har fått tunnelsyn og har mest lyst å rive meg i håret og hyle og evt sette meg på et rom polstret med bobleplast for ikke å ødelegge meg selv, haha. Men tipset til Aprilbaby var kanskje ikek så dumt - må nok koble inn den teknikken på et tidligere stadium...

Kjøpte forresten t-skjorte til henne hvor det står "hvorfor det, hvorfor det, hvorfor det" nedover hele magen. Tror de liker den i bhg også :oD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...