jente 2008 & gutt 2009 Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Jeg fødte for snart 6 uker siden. Har hatt feber (litt under 39) og dundrende hodepine samt vært veldig slapp to ganger, og begge gangene har det vart i ca et døgn. Ingen andre sympotmer, bortsett fra begynnende brystbennelelse. Noen andre som har erfaring med feber etter fødsel - eller hatt barselfeber?? Vet ikke om jeg burde oppsøke lege.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Dette høres ut som begynnende brystbetennelse/tette melkeganger. Kan ikke se noen grunn til å oppsøke lege for dette hvis du ikke har andre symptomer. Man får skikkelig sykdomsfølelse med influensasymptomer og feber ved brystbetennelse. Jeg har hatt det 1 gang med temp på 39,5, frostanfall og sykdomsfølelse. Begynte å bli litt rød og hadde smerter i det ene brystet. det gikk over ila 1 døgn hos meg også. Mitt råd er å passe på å få tømt brystene skikkelig. Evt massasje i varm dusj ved klumper. Unngå kulde, det var det som utløste problemet hos meg. Sto ute og bysset lillegutt i vognen uten å kle meg skikkelig.. Lykke til videre!
Underveis --> Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Enig med førstegangsmamma77. Det er nok brystbetennelsen som gir feberen. Akkurat hatt det samme for 2. gang og det er veldig ubehagelig. Grunnen til at jeg fikk det nå er nok at melkeproduksjonen må venne seg til at Lillemann ammer mindre nå som han får fast føde. Pass på å amme/pumpe mye fra puppen som er vond. Ta paracet (febernedsettende og betennelsesdempende) og hold puppene varme! Dusj og massasje er også flotte greier. Her har jeg klart å fikse det selv begge gangene, men går det ikke over rimelig greit, så må du kontakte lege og få antibiotika.
jente 2008 & gutt 2009 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 Takk for tilbakemeldinger! Det høres ut som dere har rett i at dette skyldes brystbetennelse. Har selv tenkt at det skulle være "enda vondere" i puppen før feberen kom, men det er kanskje jeg som har begynt å bli litt mer vant til det. Biter meg jo i leppa hver gang jeg ammer på den vonde puppen så det er ikke akkurat godt. I dag har jeg massert den vonde puppen mens jeg har ammet og har ingen "klumper" lengre. Det er bra :-)
Underveis --> Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Nei, trenger tydeligvis ikke være så utrolig smertefullt. Her kjentes det bare ut som brystspreng først (var det sikkert også), men så ble det mer og mer verkende, men mer irriterende og plagsomt enn direkte smertefullt. Skjønte jo at det ikke bare var brystspreng da feberen snek seg på :-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå