Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Hei:) Har en sønn på 10 mnd og jeg har prøvd å gi ham middag siden han var rett før 6 mnd gammel ca. Han hadde en liten periode der han kunne spise to typer glass i fra Hipp, men den gikk over. Så nå funker ingen glass uansett merke, om det er dagligvare/helsekost. Har prøvd å gi ham middagen vi spiser men ingen hell enda.. Men lurer altså på om noen er i lignende situasjon? Eller har noen tips:. Er det feks lurest å introdusere feks kun potet + litt mme og smør på? Gutten min spiser alt annet, og er slettes ikke undervekting, men synes det blir litt ensformig med 3 måltider grøt til dagen. Hadde vært så greit om han kunne spise middag:)
blomstre Skrevet 24. august 2009 #3 Skrevet 24. august 2009 Mitt tips er å ta utgangspumkt i det han faktisk liker. I dette tilfellet grøt. Blande litt middag i grøten for gradvis å minke grøtmengde og øke middagsmengde i blandingen.... Finnes ev noen grøt glass man kan teste - Hipp mild grøt med grønnsaker eller noe... Har ikke testet dette selv, så kun en teori...
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 24. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. august 2009 Det var i grunnen en god ide. Har hatt noen av disse glassene med den grøten du snakker om, men den koster jo 16kr glasset så i lengden blir det dyrt. Får prøve med litt middag i vanlig grøt da kanskje..
vims81 m/♀08 ♥♂11♥ Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Jeg har testet ut dette og det funker veldig bra her hvertfall Mitt lillegull har vært middagsnekter, spiste 1 4mnds glass i en uke, ellers full stopp. Men så fikk jeg tips fra barselgruppa om å blande middag i grøten og voila - plutselig var middag helt ok. Blander foreløpig 2/3 middag med 1/3 grøt, prøvde å bare gi ren middag og da kom alt i retur. Sær liten frøken, men grøt er jo ikke skadelig så da får vi holde på en stund til og trappe gradvis ned grøten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå