Gå til innhold

Har dere barn som ikke vil spise middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Har en sønn på 10 mnd og jeg har prøvd å gi ham middag siden han var rett før 6 mnd gammel ca. Han hadde en liten periode der han kunne spise to typer glass i fra Hipp, men den gikk over. Så nå funker ingen glass uansett merke, om det er dagligvare/helsekost. Har prøvd å gi ham middagen vi spiser men ingen hell enda.. Men lurer altså på om noen er i lignende situasjon? Eller har noen tips:.

Er det feks lurest å introdusere feks kun potet + litt mme og smør på?

Gutten min spiser alt annet, og er slettes ikke undervekting, men synes det blir litt ensformig med 3 måltider grøt til dagen. Hadde vært så greit om han kunne spise middag:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt...;)

Skrevet

Mitt tips er å ta utgangspumkt i det han faktisk liker. I dette tilfellet grøt. Blande litt middag i grøten for gradvis å minke grøtmengde og øke middagsmengde i blandingen.... Finnes ev noen grøt glass man kan teste - Hipp mild grøt med grønnsaker eller noe...

Har ikke testet dette selv, så kun en teori...

Skrevet

Det var i grunnen en god ide. Har hatt noen av disse glassene med den grøten du snakker om, men den koster jo 16kr glasset så i lengden blir det dyrt. Får prøve med litt middag i vanlig grøt da kanskje..:)

Skrevet

Jeg har testet ut dette og det funker veldig bra her hvertfall :)

Mitt lillegull har vært middagsnekter, spiste 1 4mnds glass i en uke, ellers full stopp. Men så fikk jeg tips fra barselgruppa om å blande middag i grøten og voila - plutselig var middag helt ok.

Blander foreløpig 2/3 middag med 1/3 grøt, prøvde å bare gi ren middag og da kom alt i retur. Sær liten frøken, men grøt er jo ikke skadelig så da får vi holde på en stund til og trappe gradvis ned grøten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...