Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver veldig på nr 2,og har prøvd en god stund,snart 1 år. Jeg har eggl.tors/fredag,når bør vi ha sex da? noen sier noen dager før,og andre sier dagen etter,jeg skjønner jo at man skal ha sex rundt den tiden,men er det noen som VET? takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom jeg har skjønt så er man mest fruktbar dagen man har eggløsning og dagen etter.. Sædcellene kan leve opptil fem dager i kroppen, og dermed kan man bli gravid hvis man har sex 4 dager før eggløsningen.. Men egget lever ikke mer enn maks 24 timer, hvis jeg ikke husker helt feil, og dermed er det ikke sikkert at det er i stand til å bli befruktet dagen etter at det løsnet..

Denne har jeg kopiert fra tipslista lenger med på forumet her, og der står det hvor stor sjansen for at man kan bli gravid det forskjellige dagene i syklusen.. Men som det står der så er det på en syklus på 28 dager.. Litt forskjeller på kortere eller lengre sykluser..

Fruktbarheten er høyest omkring eggløsningen. Den inntrer gjerne 14 dager før menstruasjon. Hvis det er 28 dager mellom hver blødning er, sannsynligheten for å bli gravid på de ulike dagene omtrent:

• de første seks dagene: 0 prosent

• syvende dag: 0,1 prosent

• åttende dag: 0,7 prosent

• niende dag: 2,5 prosent

• tiende dag: 5,5 prosent

• 11. dag: 10,4 prosent

• 12. dag: 14,6 prosent

• 13. dag: 16,9 prosent

• 14. dag: 17,3 prosent

• 15. dag: 14,1 prosent

• 16. dag: 9,1 prosent

• 17 dag: 4,9 prosent

• 18. dag: 1,9 prosent

• 19 dag: 0,5 prosent

• 20. dag: 0,1 prosent

• 21 - 28 dag: 0 prosent.

Håper det var til hjelp..

Skrevet

Det jeg VET - er at dere garantert treffer egget dersom dere har sex hver dag eller annenhver dag fra tirsdag (til imorgen) og frem til mandag :-)

Skrevet

Vi ble gravide i 1 pp sist vi prøvde, og da hadde vi sex to dager før EL-dagen, på EL-dagen og dagen etterpå. Tenkte som så, at det ikke skader å safe litt ;0)

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...