Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #1 Skrevet 24. august 2009 Noen med erfaring? Har hørt litt delte meninger om dette feriemålet..... men det frister meg veldig.......
Anonym bruker Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 jeg var i tunisia for 3år siden, tror ikke helt jeg ville reist med små barn, med mindre det hadde vært et fint barnevennlig hotell med all inclusive.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Ja det er et slikt startour hotell vi har sett på. Det ligger klistret på stranden og mat og drikke er innkludert, skulle være meget barnevennlig! Det så så fint ut!! Hvorfor er du skeptisk til dette landet?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #4 Skrevet 25. august 2009 Det var ikke jeg som hadde første innlegg, men jeg forstår godt skepsisen til første anonym. Så lenge du er "innenfor hotellgjerdet" er steder med 4 og 5 stjerner helt OK. Men straks man drar utenfor "ghettoen" som hotellet er, opplever jeg Tunisia som et ganske lugubert land som jeg nødig reiser til som voksen. Barn under (stor)skolealder ville jeg ikke tatt med hit frivillig. Om du synes det er OK å være "innenfor hotellgjerdet" hele tiden, ville jeg derimot ikke vært videre betenkt. Vel, kanskje litt, med tanke på matkvalitet, for små barn. For det er jo synd når drikke og is fra all-inclusive fører til at man besøker toalettet 15 ganger pr dag....
06og08 Skrevet 25. august 2009 #5 Skrevet 25. august 2009 Hei.Vi er en familie med et barn på 11mnd og et på 3 år.Vi drar til Hammamet i Tunisia til lør!!Gleder oss masse.Snakket med flere som har vært i Tunisia og de synes det er fantastisk der.En må jo ta forhåndsregler mht bla drikke kun flakevann,kjøtt godt kokt el stekt,ikke is el isbiter,god håndhygiene...etc.Tenk at anonym skriver "lugubert"vi må da ikke glemme at dette er på et annet kontinent enn oss litt "sære" nordmenn.Er det ikke litt spennende å se litt annen kultur?Maten der skal også være bra da den er fransk-inspirert.Vi gleder oss.Skal bo i en 2-roms leilighet slik at vi kan ordne litt frokost etc selv.Tar med grøt/matglass til minstejenta ellers litt pålegg/knekkebrød som eldstejenta er glad i.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2009 #6 Skrevet 26. august 2009 Kanskje årsaken til at jeg beskriver Tunisia som "lugubert" og ikke du, er at jeg faktisk har vært der, mens du skal dit.... Jeg har reist mye, jeg setter stor pris på å lære andre kulturer å kjenne og jeg tror jeg har ganske så stor åpenhet for å oppleve andre kulturer, det er slikt liv jeg VIL oppleve på når jeg er utenlands. Jeg ønsker ikke en "ghetto helt lik Norge" når jeg er utenlands, da kunne jeg like godt vært i Norge. Men jeg opplever likevel Tunisia, som et av få land, som "luguburt"! Og det er et land jeg nødig reiser til som voksen. Og som jeg ikke ønsker å ta barn under skolealder med til. I motsetning til mange andre land. lengre fra Norge, både i fysisk avstand og levevis, enn Tunisia!
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #7 Skrevet 27. august 2009 Hvordan kan du vite att alle All Inclusive hotellene i Tunisia fører til økt do-trang?!?
Anonym bruker Skrevet 27. august 2009 #8 Skrevet 27. august 2009 Om det er meg (2511/1150) du sikter til med "du vite": Nei, jeg har ikke påstått at jeg VET at alle ALLE all-inclusive hotellene gjør det, jeg skrev "NÅR drikke og is fra all-inclusive.... " Men det er en ganske rimelig antagelse, faktisk. All-inclusive betyr, som rimelig er, lokalprodusert mat og drikke. Denne inneholder lokalt vann, som inneholder en ganske "sær" bakterieflora. Det samme gjør mye lokalprodusert mat. Ikke minst med melk/fløte i. Den praktiske konsekvensen blir: Er du villig til å leve dyrt og kjedelig på "internasjonale restauranter" som bruker flaskevatn importert fra utlandet (ofte Frankrike), utenlandsk melk/fløte/kjøtt etc slipper du særlig av denne bakteriefloraen. Og får altså en (matmessig) dyr og dårlig ferie. Skal du spise og drikke lokalprodusert (noe jeg selv ønsker, både når jeg reiser i arbeidssammenheng og som turist), har du et problem mht bakteriefloraen, men spiser bedre. Akkurat som du gjør om du går på en lokal restaurant utenfor "ghettoen".
#Ariadne# Skrevet 31. august 2009 #9 Skrevet 31. august 2009 nettopp kommet hjem fra en uke i tunisia. reist med barn på 1 og 4 år. hatt med mat til minstemann. vi har bodd på flott all inclusive hotell. ikke hatt problemer med magen. hverken små eller store. kost oss masse! har også vært i tunisia 2 ganger tideligere, uten barn. heller ikke da hatt problemer med magen. har veldig positiv erfaring med tunisia.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Endelig noen som ikke er negativ!! Har du lyst å fortelle litt mer om reisen? Hvilket hotell dere bodde på, aktiviteter o.s.v. Var de innføtte slitsomme og ubehagelig eller gikk dette greit?
Andungen Skrevet 4. februar 2010 #11 Skrevet 4. februar 2010 Hei! Vi var i Tunisia (Monastir) ei uke i høstferien 2008. Halv-pensjon. Vi hadde med barna som da var 3,5år og 6 år. Det var vår første sydentur uten barn. Det var helt fantastisk og vi hadde ingen ubehageligheter. Vi spiste frokost og middag på hotellet, men inntok andre måltider lokalt. Vi reiste på utflukter som reiseselskapet arrangerte. Vet ikke hva "anonym" har vært borti tidligere, men hun har ihvertfall vært uheldig. Tror heller ikke vi har hatt flaks. Men vi tar generelle hensyn som å unngå salater og is. Flaskevann er jo også selvsagt. Største "faren" synes jeg må være vannet ungene svelger når de bader i bassenget. Her må man passe på! Går utifra at du som de fleste andre ønsker en avslappende ferie med barna. Da er man jo stort sett på turiststeder. Og der har jeg ingen betenkeligheter. Jeg anbefaler virkelig å dra dit. Super service og mer å se enn på de klassiske kanariøyene... Vi liker å "sveipe over" de største turistattraksjoner. Vi prøver å få med oss litt kultur, historie og litt "matnyttig", ikke bare strand og bassengliv. Dette ga slik mersmak, at vi drar til Egypt i 2 uker (barna er nå 5mnd, 5 år og 7,5år). God tur til Tunisia :)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå