Søskenhåp adopterer Skrevet 17. september 2009 #101 Skrevet 17. september 2009 Uff uff uff...... jeg har alltid kommet til innsett og hatt fine egg (men nok av negative svar for det), så vet ikke hvordan du har det nå men det må være som du sier helt for j.... når du har kommet så langt å ikke få noe innsett. Trøsten er vel at dette da ikke teller som noe gjeldende forsøk - det skal vel være innsett for å gjelde så vidt jeg vet. Håper du etter å ha snakket med legen greier dra deg opp igjen etter hvert. Ja, eggløsningtesten min slo ut positivt i dag (setter jo inn i naturlig syklus) - en del seinere enn beregna men dog, så det blir innsett på lørdag på Riksen. Skal ringe på vei innover i bilen for å høre om noen egg har overlevd (har litt reisevei) men det vil jo være rart hvis ingen av de 6 greier seg. Fikk ikke blodfortynnende da de har neg. erf. med dette på Riksen sa de. Så får vi se hvordan det går med oss andre....
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 17. september 2009 #102 Skrevet 17. september 2009 Åååå, snuppis, dette var leit!!!! Uff.. vet ikke hva jeg skal si jeg,annet enn at jeg synes fryktelig synd på deg.... Sender deg masse varme klemmer!! Herregud, som om ikke det å gå igjennom IVF i første omgang er nok liksom, man skal ha en risiko med seg hele veien også. Forferdelig! Håper du får snakket ordentlig med legen og at dere finner en løsning sammen!!! Ta vare på deg selv, lille venn. Det går sikkert bedre etterhvert, men akkurat nå skjønner jeg veldig godt at det ser mørkt ut. Håper å se deg igjen her inne snart da, og at du lykkes neste gang!! Igjen, masse trøsteklemmer fra meg.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #103 Skrevet 17. september 2009 Masse lykk til med fryseforsøket;) Krysser alt for at du lykkes;)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #104 Skrevet 17. september 2009 Takk Lenekatt..for mange fine ord...ja, jeg er fryktelig lei meg nå...vet jo at det er så jævla ventetid på Riksen også, så neste forsøk blir jo ikke før utpå nyåret...mister litt motet jeg nå...akkurat fått vite at søstra mi skal ha nr 2....glad for å bli tante igjen altså...det er bare det at jeg faktisk sliter med å være så innmari glad og opptatt av andres graviditet for tida... Men du.....ønsker deg masse lykke til med uttaket imrg, og at du får et suert gull.egg inn på søndag:)Håper virkelig at det går veien for deg denne gangen, Lenekatt;)
Poten Skrevet 17. september 2009 #105 Skrevet 17. september 2009 Nei nei dette var trist snuppis, blir litt trist selv. Snuppis du skal vite at det er mange av oss her inne som har vært igjennom det samme og føler med og tenker på deg nå. Har troen på at selv om det er mørkt nå så lykkes du nok til slutt. Takk for lykke ønskningene du sendte til oss alle her inne. Mange trøsteklemmer sender jeg opp til deg.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 17. september 2009 #106 Skrevet 17. september 2009 snuppis.. det var kjempe trist lesning:( så urettferdig....håper du finner mot til å stå på videre og at du kommer inn igjen til oss igjen snart..*klemmepå* oppdatering: da ble uttak overstått i går og takk og lov!! jævla vondt i ettertid også..slet både med å sitte og gå på kvelden igår:(( bedre idag bare litt stinn og oppblåst..håper det blir siste gang på noen år nå!! fikk ut 5 egg og idag kunne de fortelle at 4 var befruktet:)) bra befrukningsrate ihvertfall...sist var det 3 av 4 befruktet men det hjelper jo så lite om ikke kvaliteten er som den skal... emn krysser fingrene for at jeg ruger på super egget i morgen!!!hadde ikke vært i mot ett par på frys heller men såå heldig er vi velikke....
Coma Skrevet 17. september 2009 #107 Skrevet 17. september 2009 Å nei snuppis, det var jo ikke sånn det skulle gå! Mange trøsteklemmer sendes din vei... Alle hormoner og all påkjenning til ingen nytte, skjønner godt at du har det tøft nå. Håper legen kan gi deg noen oppløftende ord idag. Flott fangst og befruktning tøysekroppen:) Jeg har vært på egguttak idag, fikk ut 9 egg:-) Føler meg noe mørbanket nå ja, men med litt smertestillende går det bra. Er veldig spent på hvordan det går med eggene til imorgen!
mamma_til_en_prins Skrevet 17. september 2009 #108 Skrevet 17. september 2009 Vi krysser fingrene for at de befrukter seg og deler seg fint:-) Jeg hadde uttak på mandag (vondt, men forhåpentligvis verdt det:-). Fikk ut 8 egg. 3 ble befruktet. Satte inn ett i går, to til frys. Mye mindre smerte ved innsett enn ved uttak. La oss få høre hvordan det går i morgen! Så får vi bare ruge så godt vi kan fremover:-)
Poten Skrevet 17. september 2009 #109 Skrevet 17. september 2009 Jepp da var vi hjemme igjen. Har med meg to flotte egg i bagarsjen . Så nå er det bare og ruge godt på disse.....Har tatt meg 1 ukes ferie for og jobbe med rugingen
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #110 Skrevet 17. september 2009 gratulerer om ruger:)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 17. september 2009 Forfatter #111 Skrevet 17. september 2009 Hei igjen jenter;) Først vil jeg si at jeg har brukt opp uflaxkvoten på denne tråden, så dere blir alle sammen rugere på rad og rekke;) D unner jeg dere alle sammen av hekle mitt hjerte;) Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen..Riksen er et supert sted med fantastiske mennesker;) Etter den grusomme negative beskjeden fra laben i dag morges, tok det nøyaktig 5 min hvor de ringte tilbake fra Riksen og tilbø meg og mannen min samtale med lege i dag kl. 1430. Så da fikk vi samtale med (faktisk en av de få jeg aldri har vært hos før)en fantastisk hyggelig overlege, Nan Oldereid. For ei dame!Tok seg laaang tid..vi pratet masse, og hun forklarte og lyttet...De 2 befrukta eggene mine var i dag av elendig kvalitet.(kromosom-og kjernefeil). Det er en mulighet for at eggene mine rett og slett er for dårlige..som da kan være årsak tilm at vi ikke greier å bli gravide på egenhånd, og at vi ved IVF/ICSI får dårlig befruktningsrate. Men det kan også være max uflaks...kanskje de beste eggene lå i de 4 eggposene ved venstre eggstokk som legene ikke greide å tømme??det får vi jo aldri svar på...men siden jeg ble gravid ved vårt 1 IVF i mars, mener legene at det er masse håp om å lykkes. (selv om det endte i MA). Men nå skal både jeg og mannen min kromosomtestes sånn for sikkerhets skyld..legen regnet ikke med at det finnes feil, men sånn for sikkerhets skyld ville hun teste oss...La plan for neste forsøk. Ikke de store endringene..kroppen min responderer supert på medisinene, det produseres fine eggposer osv..men nå er det da spm om eggkvaliteten er dårlig...hmmm 35 år ..;( Samma type medisiner og samme dosering. Kunne gjerne bytte til Puregon hvis jeg ville, men jeg vil ha Menopur..det funker jo!Mulig det blir kort regime,,usikkert. Men laaaaang ventetid..og det er jo det jeg synes er det aller verste akkurat nå!Vil jo helst i gang med en gang! Blir ikke før på nyåret!skal ringe når jeg får mensen... ja,ja..unner INGEN at et forsøk skal ende sånn som dette!Gedigen nedtur for å si det mildt! Men det positive som legen sa( som betyr at de virkelig er seriøse)er at man kunne tat sjansen på å sette inn det ene egget, det kunne kanskje ha funka..men når det ser så elendig ut, sa legen at da dropper vi det heller...ikke no vits i et halvgodt forsøk..det var betryggene...at de velger å avbryte enn å bare sette inn for å bli ferige på en måte... Jeg får prøve å få dette litt på avstand nå...jeg får jo ikke gjort noe fra eller til akkurat nå...Men jeg og min kjære har nå satt en grense på at vi prøver kun en gang til. Lykkes vi ikke ved neste ICSI/IVF er det ikke meninga at vi skal ha et barn til...Er en enorm påkjenning dette her, og man setter livet på vent hele tida...og for vår del har vi nå tatt et valg om en grense. Det er best for oss i hvertfall. Og vi er jo så utrolig heldig at vi faktisk har en nydelig jente på 9 år sammen som vi elsker overalt på jord. Hun er rett og slette et under!! Tenker masse på dere jenter, og ønsker dere all lykke med uttak, innsett, rugetid og POSITIVE TESTER !!!!! Trist at jeg ikke får være med dere......
Søskenhåp adopterer Skrevet 18. september 2009 #112 Skrevet 18. september 2009 Hei igjen Snuppis.... Dere må fullføre det dere har krav på i det offentlige synes jeg før dere gir dere. Det er en veldig grei grense å ha dette (den vi har hatt selv hele veien) og jeg tror du vil angre hvis det er ett forsøk dere ikke har brukt opp skal det ikke gå neste gang. Dette forsøket var vel ikke tellende da det ikke ble innsett?? Jeg hadde selv SA i uke 6 på mitt første forsøk, så et neg. og så et positivt forsøk som ble til en velskapt sønn på 3dje og siste sjanse. Nå har vi prøvd 2 år på søsken, skal ha mitt 7 innsett i morra.... hatt 2 MA på søskenforsøkene - en i uke 12 og en i uke 7. Den i uke 12 var jo et enormt slag i trynet for å si det sånn, men vi har kommet oss ovenpå igjen. Har egentlig mentalt gitt opp nå, men vi vil uansett fullføre i det offentlige før vi gir oss. Dere får tid på dere nå til å bearbeide dette så tenker jeg dere er klare igjen på nyåret. 35 år - du er ikke SÅ gammel da ;-), jeg er 38...men klart alderen blir fort en faktor her.
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. september 2009 Forfatter #113 Skrevet 18. september 2009 Hei søskenhåp for Edvart;) Tusen takk for en kjempehyggelig tilbakemelding;) Det du har vært gjennom står det virkelig stor respekt av kjære deg! Synes virkelig at det er på tide at dere får klaff og dermed et søsken til den lille prinsen deres på 3 år;) Ønsker deg masse lykke til i morgen!!! Dette forumet er gull verdt for min del...og møte så utrolig flotte jenter som faktisk vet hvordan man selv har det er en utrolig viktig faktor for at jeg skal kunne holde motet oppe i denne IVF/ICSI karusellen. For dette er beintøft! De andre rundt meg som familie, venner og kollegaer støtter og trøster så godt de kan...men man må ha opplevd infertilitet og ufrivillig barnløshet selv for å virkelig forstå hva slags fysisk, og stor psykisk påkjenning dette er... ICSI forsøket vårt som ble avbrutt i går, teller ikke, nei. Uansett...du og jeg er ihvertfall utrolig heldige som har fått hvert vårt friske barn...selv om det også var en beintøff prosess for din del..Jeg var den den gang 25 år da vi ønsket barn. Det var gjort på EN KVELD faktisk...fødte en nydelig jente aug.2000 Tenk ytterpunktene! Blio gravid på første pp, for deretter å slite i mange mange år.(begynte å prøve på søsken for snart 4 år siden.) Jeg skulle så inderlig gjerne fått gleden av å gi datteren min en lillesøster eller lillebror..stakar..hun har ønsket seg det i 5 år nå... Uansett..tvi tvi til deg..måtte dette fryseforsøket gi FULL KLAFF!!!! God helg:) Klem til dg fra meg;)
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 18. september 2009 #114 Skrevet 18. september 2009 Hei hei! Jeg er enig med søskenhåp, Snuppis - prøv de forsøkene du kan få på det offentlige...Nå har jo Riksen gått igjennom "saken" din, og ser kanskje på den med nye øyne, og mange må jo faktisk ha tre forsøk (om ikke maaange fler) for å lykkes! Akkurat nå er det kanskje ikke så lett å se fremover, men bare du kommer deg litt over den bøygen her, så kanskje du ser litt lysere på ting! Riksen tar jo godt vare på deg, og vi skal prøve å gjøre det samme ;-) Men jeg skjønner deg kjempegodt, hadde vært knust selv..... Vet ikke helt hva jeg skal si for å hjelpe, men vit ihvertfall at det er mange som føler med deg!!! Selv var jeg på uttak i dag da, og fikk ut 17 egg faktisk!!!! Forrige gang fikk jeg ut 10, hvorav 5 var befruktet og 2 delte seg, så vi håper på enda flere gode egg denne gangen!! Fikk ikke lov til å sette inn to egg da, selv om vi spurte pent... Nå har jeg sovet fem timer på sofaen, og skal utnytte at sykepleierene sa til mannen min at han måtte stelle veldig pent med meg nå, hehehe!! Ha en fin kveld alle snupper!!!
Coma Skrevet 18. september 2009 #115 Skrevet 18. september 2009 mamma til en prins og poten: Gratulerer som rugere! Snuppis: Bra dere hadde en fin samtale på Riksen! Lykke til videre. Frustrerende at det er så lang ventetid da..... Ringte Riksen idag og 7 av de 9 eggene har blitt befruktet! Så da blir det innsetting imorgen:-) Jippi!
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 18. september 2009 #116 Skrevet 18. september 2009 Oi, så flott, Coma!!!!!!! Dette går veien!!!
Coma Skrevet 18. september 2009 #117 Skrevet 18. september 2009 Super fangst da Lenekatt! Blir spennede imorgen, du må oppdatere oss da:-)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. september 2009 Forfatter #118 Skrevet 18. september 2009 Tusen takk for søte og trøstende ord, Lenekatt..trenger det nå, jeg.. Er så fryktelig skuffa.....det veste er at man må vente så innmari lenge for å begynne på igjen..pga lang ventetid..d er så slitsomt! Så utrolig bra egguttak!!!!Supert!!! Håper du får satt inn et flott egg søndag, og at du kan gå høsten i møte med voksende mage;) God helg;)
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. september 2009 Forfatter #119 Skrevet 18. september 2009 Grattis med super befruktning!!!Lykke til med innsetting i morgen;) God helg;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 18. september 2009 #120 Skrevet 18. september 2009 hei her og:) hører jo til her hehe;) har idag altså satt inn ett perfekt 4 delt og ett fint 5 delt:) og ett som dde skal dyrke til blasocyct(prøve) og fryse det..håper det.. hadde mye bedre kvalitet på eggene denne gangen og;)) så av 5 egg ut ble 4 befruktet og 3 av de brukenes til "noe" )) det er ikke dårlig...tror og håper jeg..ble jo engstelig når bare fikk ut 5 i forhold til 4 sist..suffet kan man si..men så ble det som dette og da er det i grunnen greit.. kvalitet er bedre enn kvalitet sies det;) men kan vi strte denne tråden på nytt jenter?? evig lang å bla seg gjennom...nesten så jeg ikke gidd liksom me jeg vil jo!! hehehe:)))
Søskenhåp adopterer Skrevet 19. september 2009 #121 Skrevet 19. september 2009 Satte inn 2 egg i dag, begge i første strået overlevde tining. Har da fremdeles 4 på frys, så da er vi ikke helt ferdige med ivf. enda vi heller.... Skal leve aldeles som normalt nå og tenke så lite på dette som over hodet mulig, ikke tenke på alle mulige symptomer - jeg vet det like greit kan være av crinonen som jeg skal ta en av om dagen. Kunne også kutta det helt ut sa legen - siden jeg er helt medisinfri nå og alt er så flott og naturlig he he, men det skader ikke uansett. Lykke til som rugere alle sammen, så får vi se hvordan statistikken blir for denne uka etter hvert. Det ser jo nå positivt ut for mange i alle fall :-)
Coma Skrevet 19. september 2009 #122 Skrevet 19. september 2009 Gratulerer som rugere tøysekroppen og søskenhåp for Edvart:-) Jeg har også blitt ruger idag! Ruger på et perfekt 4-delt egg:-) Fikk også ett egg på frys, så dette gikk over all forventning! Nå skal jeg ruge så godt jeg kan fram til bllodprøven torsdag 1/10 :-)
Lillekatt2ivf:-( Skrevet 20. september 2009 #123 Skrevet 20. september 2009 Da er jeg også blitt ruger... Ett egg inn, to på frys.. Egentlig litt stusselig uttelling på frys i og med at jeg fikk ut 17 egg, men men... sånn er det bare!! Er alle på tråden blitt rugere da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå