Gå til innhold

Gravid, arbeidsledig og i dårlig form. Ikke rett til dagpenger. Hva nå?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått ny jobb men begynner ikke i den før 1.okt. Vikariatet i min forige jobb gikk ut i juni så har ikke hatt noe inntekt siden da.

Har ikke rett til dagpenger da jeg har vært student og bare jobbet 1 år.

Nå er jeg i elendig form så kan ikke ta ekstavakter før jeg begynner i den nye jobben.. Jeg må jo vel ha rett på noe?? Blir litt for lenge uten inntekt:/

Fortsetter under...

Annonse

Dette står på nav sine sider for å ha rett til dagpenger:

Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 109 322 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 218 643 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene

Jeg tjente jo over det samlet i årsvikariatet mitt, men vikariatet startet jo i aug i fjor til ut juni i år så da går det vel ikke hvis jeg bare skal gå ut i fra fjoråret? Hvis ikke jeg har misforstått? Før dette var jeg student:/

Og nå blir det enda en ting å bekymre seg over. Tror terminen min er i månedskiftet mars/april. Og for å få rett til foreldrepenger bør jeg jo begynne å jobbe snart, men er pokker dårlig enda. Ikke sånn som det har vært men tror ikke jeg klarer å jobbe. Ingen dagpenger/sykepenger eller noe så kanskje jeg ikke rekker å jobbe 6 av de siste 10mnd før fødsel. Man skal jo gå ut i permisjon 3 uker før også.. uff

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...