Gå til innhold

Babysvømming

Anbefalte innlegg

Har en frisk, fin gutt på snart 9 mnd. Han ble født i uke 31 og veide bare 1242. Har ikke hatt noen komplikasjoner og ikke vært syk, kun litt feber ved vaksine.

Lurte på om noen har erfaring med babysvømming? Kan det være uheldig eller noe positivt for gutten min?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140556396-babysv%C3%B8mming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en gutt i desember 08 i uke 29. Han veide 990 gram. Jeg spurte helsesøster ang babysvømming og fikk beskjed om at jeg burde vente til juni (pga sykdommer og RS-virus). Han er frisk uten komplikasjoner. Tror ikke det har noe å si nå som gutten din er blitt så stor. Jeg har vært i svømmehallen med gutten min og han elsker å bade. Han var kjempe fornøyd :)

• 3 uker senere...

Det jeg fikk som svar ang babysvømming var at det ikke var anbefalt, da klorvannet samt nedkjøling ikke var bra for de som var ekstra små ved fødsel. Flere svømmeklubber ønsker heller ikke å ha "ansvaret" for premature barn på kurs. Vi ventet til un var nærmere to år, da gikk det fint:) men hun kom i uke 27, og veide 645g. Høres jo ut som om det har gått veldig bra dere, så det er kanskje anderledes:)

Sjekk med svømmeklubbene, for de har gjerne greie på dette med babysvømming mer enn helsesøster etc:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...