mamma2006? Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Uff og uff. Sitter på hotellrommet alene og nervene er skikkelig frynsete. Skal snart ta eggmodningssprøyta og har egguthenting på tirsdag. Men gruer meg skikkelig og vet ikke om jeg klarer dette. Har jo vært gjennom dette før og vet at det er verd hvert ett stikk, men alikavel... Det er det verste med hele behandling. Syntes det var vondt første gangen, men verre andre gangen. Sikkert fordi jeg da viste hvor ubehagelig det var og derfor spennte meg ekstra. Synes selv jeg er skikkelig pysete, men det får så være. Synes alt er skikkelig nervepirrende, og den uutholdelige ventetiden etterpå da. Dere vet hva jeg mener. Vil det gå denne gangen? Klarer jeg å gjennomføre? Begynner å bli i tvil... Uff. Dette ble ett sytete innlegg, men måtte få det ut.
grace&hope Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Vi er i gang med første IVF-forsøk og har uttak i morra, og jeg føler det er like før jeg tilter helt. Men jeg tror at vi ofte er sterkere enn vi tror vi er og at når vi ønsker noe sterkt nok så er det utrolig hva man orker å gå igjennom! Vi har ingen garantier, men vi har i alle fall fått noen dyrebare sjanser - forhåpentligvis så går drømmene våre i oppfyllelse. Hvis ikke så har vi i alle fall prøvd, selv om det vil være en mager trøst. Oppsummering: jeg kjenner deg ikke, men jeg tror du klarer det!! Stå på! God klem og tanker
mamma2006? Skrevet 23. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. august 2009 Takk takk - Det varmer Min drøm har gått i oppfyllelse, en gang. Har en nydelig liten datter, men hun og vi ønsker oss søsken til henne. Men synes det er tøft å gå gjennom dette, men vet jo også at det er verd alt strevet. Ønsker deg all mulig lykke og hell og at dere lykkes nå på første. Stooor klæm
MK73 Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Ja, det er ikke lett dette - det er mange følelser som settes i sving, og en stor psykisk og fysisk påkjenning. Jeg har så langt hatt fem uttak. Jeg er ikke en av de som har enkle og/eller ganske smertefrie uttak (og husk på at det faktisk er en god del av dem!), men hver gang tenker jeg at jeg har jo tenkt å komme meg gjennom en fødsel 8,5 mnd etterpå, så da skal jeg jammen klare det usle uttaket (fødselen blir jo mye, mye verre...)! Dessuten er det jo så fort gjort! Alle mine uttak har vært overstått på rundt 10-15 minutter. Spennende er det også å følge med på skjermen når de tar ut eggene. ..og så går det greit :-) Jeg tenker på hvorfor jeg gjør det, og så kommer jeg gjennom ganske mye. Til høsten skal jeg gjøre det for sjette gang. Selv om jeg vet det er vanskelig, så lønner det seg å prøve å slappe av så godt man kan - jeg har blitt mye flinkere til det etterhvert, og det hjelper. Så dette klarer dere helt fint! Ikke la dere skremme av evt skrekkhistorier dere har hørt. Ja, det kan bli vondt, men det kan også bli ganske så greit, og uansett så blir det helt sikkert overkommelig. Stol på dere selv og fokuser på målet, så går dette helt fint :-)
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Dette klarer du! Jeg har med bilde av lillegull som baby...det holder motet oppe... Snakk med legen og hør om du kan få mer eller annen medisin for å roe deg...jeg får en happypill før jeg starter og ligger og snakker med legen om politikk o.l. under uttaket... Det må også nevnes at Hausken er spesielt dyktig til uttak...av de ca. kanskje 6-7 ulike legene jeg har hatt i mine forsøk gjør han opplevelsen mye mindre smertefull og skummel... Fortell hva du føler... Lykke til! Fødsel er 1000000 ganger mye værre!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå