Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta vår er 15 mnd ca og hun er så glad i å få flaske før hun skal sove.

Er det andre som har det sånn, eller er vi litt "dumme" som ikke har vendt henne av med det?

vet selvfølgelig at det ikke er noen regler osv men bare litt interessant å høre andres synspunkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, så lenge dere pusser tenner etterpå. Synes vel egentlig det er greit opp til to år.

Skrevet

15 mnd her også, og vi tviholder på flaska vi også. Hun vil ikke sove uten flaske eller pupp, håper at hun snart avvenner seg selv..

Skrevet

ingen flaske etter tannpuss! (ihvertfall ikke med annet enn vann på)

Skrevet

Kommer an på det, men når de har fått tenner bør det vel ikke gis etter tannpuss?

Synes at tåteflaske er for babyer og at man bør tenke på avvenning ved 1 års alder cirka jeg. Og jeg synes jeg ser tendensen til at jo lenger de får bruke den, jo mer avhengige blir de. Men det er vel ingen krise om de fremdeles bruker tåteflaske lenger hvis det tas hensyn til tennene.

Men jeg må si at når jeg ser store unger (over 1,5 år) med tåteflaske (eller smokk når de ikke sover) så synes jeg liksom det ser litt rart ut. Har en i nabolaget som støtt går med smokk og jeg tar meg i å tenke på han som baby selvom han faktisk er 2 mnd eldre enn min egen.

Det er vel opp til hver og en når de vil avslutte smokke og flaskebruk, men jeg mener å ha lest at tannleger anbefaler at de slutter rundt 1,5 år.

Skrevet

Så lenge dåke pusser tennene etterpå ser eg ikkje noko problem med det.

Amma sjølv ungane til hhv 19 og 18 mnd, blir jo noko av den same kosen for ungen.

Skrevet

godt poeng _Ranveig R!

jeg vil helst prøve å avvenne henne, men fy søren det er ikke lett! hehe

Skrevet

Bare med den forskjellen at puppen for det første ikke er uheldig for tannstillingen på samme måte som flaska.

For det andre er det sjelden at så store barn henger i puppen så lenge av gangen, det er gjerne en liten kosestund og ferdig. Med flaska derimot ser jeg stadig at de blir liggende/gående og sutte og sutte. En annen sak er at i flaska er det jo bare vanlig melk som de like gjerne kan drikke av kopp eller glass, mens i puppen er det en spesiell melk med viktige antistoffer som det er "verdt" å få i seg så lenge man kan.

Men likevel bør de pusse tennene etter ammingen også når babystadiet er over.

Har ei på 2,5 år i familien som fremdeles bruker tåteflaska si med melk for å få sove og er mer avhengig av det nå enn noen gang før. Skal bli spennende å se hvordan de tennene blir etterhvert.....

Skrevet

Jeg syntes ikke noe om flaske til barn over ett år. Når man slutter med mme og begynner med vanlige måltider så syntes jeg det er helt naturlig å kutte ut flaska også.

Skrevet

Gutten min får også melkeflaske på kvelden enda,men får den før jeg legger han i senga...så tannpussen er etterpå. Han er 16 mnd,men koser seg fælt med den flaska enda..tenkte å venne av til jul..da er han ca 20 mnd.

Skrevet

21 måneder her og får fortsatt melk på flaske før hun skal sove om kvelden. Det er kommet til det punktet at hun nekter å legge seg før hun har fått denne koseflaska. Men jeg ser ingen grunn til å avvikle den enda, særlig siden hun ganske nylig har sluttet med puppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...