FruTB Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Jeg vet at leger sier at tenner ikke gir feber, men at feber kan gi tenner. Min noe alternative helsesøster derimot, var ikke enig i dette og mente at man måtte se litt mer helhet i saken - at kroppen godt kan sette opp tempen for å hjelpe en tann ut. Vel, jeg vet i grunn ikke hva jeg skal tro, men stoler jo mest på en lege fremfor helsesøsteren min. MEN, Bo har altså hatt feber en gang i mnd siden han var 4 mnd, 39-40 grader, ofte forkjølelse også, men oftest kun feber. Og når jeg tenker etter så er det gjerne en tann på vei når dette skjer - tror jeg ... Så, tar legene feil? Eller har jeg bare en baby med dårlig immunforsvar? Dritt lei denne feberen kjenner jeg - blir jo så stressa selv når han er syk, og jeg kjenner jeg gruer meg til i natt :\ Har deres babyer feber i forbindelse med tenner?
superdupermamma Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Gutten min har fått 2 tenner. Ingen feber med noen av de.
Itsrejk Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Uff, jeg gruer meg til småtten blir syk. Han har faktisk unngått feber så langt, og er snart 7 1/2 mnd nå. Men tenner, ja: Han fikk sine to (foreløpig eneste) tenner sammen kveld, for tre uker tilbake. Han var tydelig urolig de siste dagene før de kom, men ingen feber. God bedring til lille Bo!
Faylinn Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Poden får sine første tenner nå og har litt feber, rundt 38, uten å være syk ellers. Mener han ble varm i det jeg kjente den første lille spissen, men er ikke helt sikker på hva som kom først av høna og egget. :-)
bønni Skrevet 24. august 2009 #5 Skrevet 24. august 2009 Her våknet pjokken med feber og sin første tann i går morges. Han har fortsatt feber og er slapp. Forkjøla har han vært i et par uker - ikke noe dårligere av forkjølelsen nå, men altså fortsatt snørrete. Så jeg vet ikke heller om hvordan det er med dette med feber og tenner, mammadamen. Har han feber fordi han får tann/tenner - kommer det flere tenner? Eller er han syk? Trodde feber i forbindelse med tenner kom rett forut for tannen jeg, ikke når den såvidt har brutt gjennom? Jaja, får nå bare passe på disse små mens de er pjuske. Har Lille Bo fått tenner hver gang han hatt feber altså? Pussig. Gutten min hadde feber i påsken og, men da kom det ingen tann. Litt sein på det området, han er ti mndr og til nå tannløs :-)
Soljentene:) Skrevet 24. august 2009 #6 Skrevet 24. august 2009 Jeg kom over denne linken som gir litt informasjon angående barn og tenner. Den syntes jeg var grei. Jenta mi er akkurat passert 6 mnd og hennes to første tenner er på vei opp. Hun har ikke hatt noe feber i den forbindelse. Så langt har vi også vært heldige, for hun sover godt om natten og er bare ørlite mer grinete om dagen. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/foerstetann.php
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå