Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 ...litt vel lite!!! Vi har en sånn kjmpefin espresso-maskin hjemme som maler bønnene og lager helt fersk kaffe. Er vant til å drikke laaangt mer enn en kopp daglig! Sluttet å snuse dagen etter postiv test, det har gått fint. Men kaffen også? Til nå har jeg stilt inn maskinen på svak kaffe og drikker aldri opp koppen min, setter igjen over halvparten. På den måten kan jeg i allefall ta meg en kopp litt oftere. Men blir nok mer 2-3 enn 1-2.. Med første var jeg supernøye... spiste ikke salami, fårekjøtt, skalldyr, ferskvannsfisk +++ Ikke selvom forhåndsregler som frysing osv var tatt en gang.. Nå har jeg veeeeeldig lyst på kaffe!
Prosjekt 2010 Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Hei. Vet du hva, det problemet løste seg helt av seg selv. Jeg mistet lysten på kaffe med en gang jeg ble gravid. Ikke smaker det godt heller... og jeg som vanligvis elsker kaffe!
mamma og my Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Jeg drakk kaffe mens jeg var kvalm, og da gikk det mange mnd til jeg hadde lyst på igjen:) Prøver å drikke maks to kopper.
Gjest Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 jeg trodde ikke man skulle drikke kaffe i det hele tatt i første trimester jeg. Eller er det gammelt?? Spiste skalldyr før jeg visste at jeg var gravid. I uke 6 spydde jeg når jeg luktet krabbe i kjøleskapet. Nå tåler jeg ikke tanken på lukten en gang.
Gjest Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 snusen hadde jeg ingen problem med å legge fra meg etter positiv test. Kvalmen tjener nok til noe:-)
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 23. august 2009 #6 Skrevet 23. august 2009 nei, jeg drikker 2-3. Men kanskje ikke kaffi hver dag heller.... veldig variabelt.
MathildeC Skrevet 23. august 2009 #7 Skrevet 23. august 2009 Jeg hadde ikke lyst på kaffe eller te de første tre mnd, men etter det har jeg drukket ca 2 kopper kaffe hver dag pluss 1-2 kopper te.
Fifrildi Skrevet 23. august 2009 #8 Skrevet 23. august 2009 Jeg lager meg litt svakere kaffe slik at jeg kan unne meg 3 kopper, men legger meg stort sett på 1-2.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 23. august 2009 #9 Skrevet 23. august 2009 Jeg er en ekte kaffeelsker, og er også vant med å drikke flere kopper til dagen. De ukene jeg var kvalm hadde jeg ikke lyst på kaffe i det hele, men nå som jeg er 11+5 uker på vei og kvalmen er borte, er lysten på kaffe tilbake! Jeg prøver å begrense meg, men som deg blir det gjerne 3 kopper til dagen. Har lest at 2 kopper til dagen er nok, men ett annet sted leste jeg 3 kopper daglig er greitt. Jeg har flere venninner som drakk mye kaffe da de var gravid. Som deg var jeg også super nøye med alt med nr 1, nå har jeg ett mye mer avslappet forhold til alt. Min eneste last er kaffe, men kan det være så ille?
Kami Skrevet 23. august 2009 #10 Skrevet 23. august 2009 Jeg skjønner at det er ekstra digg med kaffe av nykvernede bønner, men hva med å prøve koffenfri filterkaffe? Den fra Evergood er veldig akseptabel, og den kan du drikke langt flere kopper av.
Zelda75 Skrevet 24. august 2009 #11 Skrevet 24. august 2009 Hei, på jobb drikker jeg fort opp til 3-5 kopper om dagen.Koffeinfri. Mandag til fredag. Er avhengig....("; Men jeg drikker også MYE vann så det er jo bra. Så lenge jeg har det bra og er bevisst på kosthold ellers så tror jeg ikke kaffe er så farlig. Kos deg du=)
* * felicia** Skrevet 24. august 2009 #12 Skrevet 24. august 2009 Elsker vanligvis kaffe, men bare tanken får meg uvel nå. Så 0 kopper her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå