Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #1 Del Skrevet 23. august 2009 hvordan skal dere føde nr 2? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140554312-noen-her-som-oplevde-livstruende-bl%C3%B8dninger-etter-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-etter-hjemkomst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #2 Del Skrevet 28. august 2009 jeg blødde unormalt mye koagulert blod etter forrige fødsel i 2005. Tok kontakt med sykehuset etter hjemkomst, men fikke hele tiden beskjed om å se det an. 10 dager etter fødsel fikk jeg komme å ta en ultralyd. De fant da ut at jeg hadde masse "morkakerester" og måtte inn til en utskrapning. Ble veldig bekymret, men fikk beksjed om at dette var et enkelt inngrep på lik linje med abort og at det skulle ta maks 20 minutter. Fikk full narkose,og da jeg våknet 3 timer senere holdt jeg på og fryse i hjel og fikk beskjed om at jeg måtte ha boldoverføring da jeg hadde mistet over 1 liter blod. Hadde begynt å blø ukontrollert under inngrepet og de hadde hatt vanskeligheter med å stoppe det. irurgen måtte tilkalle overlege og til slutt fikk de det til. Følte vi fikk dårlig informasjon om hva som var årsaken til dette. Mannen min satt på gangen med vår nyfødte sønn og fikk ikke beksjed om noen ting. Nå skal vi ha nr to i slutten av september, og det er klart at dette bekymrer meg. Har vært til samtale på sykehuset, og de sier at det er skjelden at noe sånt skjer flere ganger. Men de kan selvsagt ikke garantere noe. Får satse på at det går bra denne gangen. vil få en ultralyd før jeg reiser hjem slik at jeg kan være sikker på at alt er ok. slike komplikasjoner kan oppstå selv om man f.eks tar keisersnitt. Såret i livmoren er det samme uansett. Men som de sier er det heldigvis skjelden at dette skjer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140554312-noen-her-som-oplevde-livstruende-bl%C3%B8dninger-etter-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-etter-hjemkomst/#findComment-140581707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. august 2009 #3 Del Skrevet 28. august 2009 jeg hadde endel koagulert blod men mest vanlig. fikk totalt 3 liter blod etter fødsel og etter utskrapningen. jeg ønsker å føde nr to vanlig men skrekken er der ikke til å legge sjul på det jeg skal på samtale selv innen et par mnd. nevnte d på ultralyden da det var overlegen som opererte meg å han snakka om å ta ul å gi meg noen tabeletter (like de jeg fikk etter utskrapningen for å trekke sammen livmora) evt utskraping før hjemreise. da jeg har en times reise vei til sykehus lengre på vinterstid. jeg har termin i januar. tilstanden min var vist kritisk da jeg ble lagt inn til utskrapning å han huska faktisk igjen meg fra da er jo nest 6 år siden! så jeg må ha satt mine spor. tusen tak for at du tok deg tid til å dele erfaringen med meg. var i tilleg ung den gangen bare 19 år så syns at det var veldig skremmende. værste var å ikke ha barnet hos meg da jeg våkna. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140554312-noen-her-som-oplevde-livstruende-bl%C3%B8dninger-etter-f%C3%B8rste-f%C3%B8dsel-etter-hjemkomst/#findComment-140582403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå