Gå til innhold

Hei jenter, noen av dere som har puddel?? Vil gjerne høre litt ;o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst på puddel, kikket på mellompuddel og kongepuddel.

Vil gjerne høre litt fra dere som har puddel.

Har dere gått dressurkurs eller er de greie på å trene opp selv? Hvor mye mosjon gir dere de i løpet av en dag? Klarer de seg greit noen timer alene på dagen? Hvordan er de i forhold til barn? Har lest mye på nettet men vil gjerne høre mer fra dere ;o)

Skrevet

Hei på deg! Vi hadde kongepuddel når jeg bodde hjemme, mamma har han fortsatt. Han er 14,5 årnå,men fortsatt sprek hvisduser bort ifra at han har mistet hørselen.

Jeg var 10 år når vi fikk han og han har vært helt fantastisk. I sine yngre dager var han en skikkelig kleptoman som elsket å stjele undertøy og ladet under stuebordet til vi fikk gjester;) Han ødela det ikke da. Det var lett å dressere han. Jeg som tiåring klarte å lære han å sitte og å gå pent i bånd.

Ja, nåmåjeg stikke,men kan fortellemer i kveld.

Skrevet

Hei! Tusen takk for svar ;o) Hører gjerne mer fra deg i kveld!

Skrevet

Hei, her er jeg igjen, sliten, men kan fortellelitt om det du spurte om:)

Vi hadde/har hannhund. Han var veldig fæl til å ri på andre hunder og på mennesker også helt til han ble kastrert når han var 1,5 år eller noe. Da ble han myyyye bedre, rir bare på andrehunder en sjelden gang:)

Hanhar vært lett å dressere og har vært forholdsvislydig. Selvfølgelig har han hatt sine trassanfall han også, sånn som jeg regner med alle hunder har.

Mosjon har ikke vi vært superflinke med. Han har blitt sluppet ut på gården for å tisse på morgenen, ettermiddagen og kvelden også har han fått en tur om dagen på en times tid. I helgene har det blitt mere turer da, og skiturer om vinteren. Men det virker som det har vært nok for han.

Han har fra vi hadde hatt han i 2 måneder vært alene hjemme hele arbeidsdagen, altså ca. 9 timer. De første månedene reiste mamma hjem i lunsjen for å lufte han og holde han litt med selskap. En gang hadde vi til og med låst oss ute så han var alene hjemme i et døgn før vi fikk tak i nøkkelen. Han hadde ikke gjort noe galt, og ikke en gang tisset inne. Stakkar, men han var flink da:)

Han har alltid alltid vært kjempesnill med barn. Barn har dratt han i halen og hengt o¨ppå ryggen hans uten at han har brydd seg nevneverdig. Har det blitt for mye har han gått sin vei. Det har hendt han har knurret litt om han har blitt forfulgt av barn når han har prøvd å gå da. Jeg er ikke redd forbarna mine på snart 3 år og på 7 mnd. når de er sammen. Lillegutt på 7 mnd. rabber bort og drar han i føttene uten at han leer på et øyelokk.

Tja, si ifra om det er noe mer du lurer på.Jeg anbefaler kongepuddel:D

Skrevet

Tusen takk for kjempefint svar ;o)

Høres ut som det er en god familiehund og det er det vi ville vite litt om. Vi har jo bare hørt postivt om puddel, så dette bekrefter det bare mer. Vi tenkte ringe en oppdretter å høre om vi kunne komme på besøk å få hilse på en hund, og prate litt med de også. Det må vel gå an, tror du ikke? :)

Tusen takk for at du tok deg tid :o)

Skrevet

Jeg hadde en toy-puddel selv for noen år siden-den ble desverre kun 5 år. Men har vokst opp med mellom puddel, en god familiehund. Ikke noe vondt å si bortsett fra at de vi har hatt bjeffet mye. Ellers bare gode minner:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...