Gå til innhold

...og der kom abort nr. 5

Luddes mamma

Anbefalte innlegg

Og der kom abort nr 5 på 1,5 år... Hadde en forrige SA i uke 8 i begynnelsen av juli, og ventet tålmodig på mensen men den kom aldri.

I forrige uke hadde jeg mistenkelig mange graviditets symptomer, så jeg tok en test og den var positiv! Veldig overrasket og glad, ringte jeg utredningslegen min og fikk boket en time til UL på tirsdag. Og begynte naturligvis med Fragmin og trombyl med en gang.

Fredag hadde jeg en ekstremt krevende dag på jobben, og i går hadde jeg fått litt mørke flekker i trusa... Og som ventet, i dag har jeg smerter og jeg blør. Tror jeg kan være i uke 5 el 6, er usikker siden jeg ikke har hatt mensen etter forrige SA.

Føles nok en gang som et slag i ansiktet, og jeg vil bare legge meg under dyna og bli der veldig lenge. Jeg HATER dette!

Hilsen fra en deppa luddes mamma.

Fortsetter under...

hei

dette var veldig trist å lese. mange tøffe tak i denne prosessen som alle her holder på med. vi må likevel forsøke å holde mot og humør oppe, og det blir lettere når du får det litt på avstand.

Kan jeg spørre hva fragmin og trombyl er for noe? Jeg har hatt flere sa jeg også, . og nå har jeg en lege som skal følge meg opp hvis vi lykkes med ivf, kanskje jeg da kommer bort i disse medisinene.

sender deg alt som finnes av lys og varme

Takk for varme ord begge to. Det er godt dette forumet fins. Noen som forstår.

Gruer meg til å gå på jobb i morgen med en pågående abort og sitte og høre på min veldig gravide kollega med struttende mage...

Fragmin er blodfortynnende medisin i sprøyte form. Trombyl en en annen type blodfortynnende medisin i pilleform. De har vist en ulik påvirkning på blodet. Tror Trombyl er samme som Albyl-e, og Fragmin samme som Klexane... Men jeg er ikke sikker. Har diagnose Leiden Mutasjon protein C/ APC-resistens = har lettere for å få blodpropper.

Lykke til begge to.

Annonse

Takk : )

8 aborter... Utrolig hva vi utsetter oss for. Rare er at vi ikke har gitt opp ennå. Utredning nr 2? Hva skal de gjøre da? Samme tester om igjen?

Jeg var hos utredningslegen min i dag (hun som er min kontaktperson nå) og det utrolig lite svar å få når alt kommer til alt. Helt tragisk.

Krysser fingrene for deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...