<3 15mnd, lyst på en til <3 Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 hei alle sammen! jeg er gravid for første gang og rett og slett redd.. vi ha prøvd å bli gravide i bare 3mnd, så det gikk jo ganske greit:) problemet er att jeg den siste uka har ligget med influensa! jeg har regnet ut av vi er 5uker på vei. vi fant det ut først på fredag:) jeg har lest att det er farlig for barnet hvis men haar feber de første ukene.. er veldig redd for å miste det. noen som kan berolige meg med lignende erfaringer eller annet??
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Jeg hadde også var også syk med influensa da jeg var ca 4-5 uker på vei. Så jeg troppet opp til ultralyd i uke 19 litt små nervøs.. Men inni magen var det en sprell levende, frisk baby! Så ta det med ro og prøv å få ned feberen, så kommer det til å gå bra. Skal bare nevne at nå har jeg kun igjen 5 uker til termin:-) Ønsker deg lykke til vidre:-)
Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Jeg har lest litt om dette i det siste, og det jeg har funnet ut er at det sjelden er særlig farlig å være syk med influensa når man er gravid. Det eneste en bør tenke på er om feberen går over 40 grader, da kan en ta paracet (men ikke ibux etc) for å få feberen ned. Klipper og limer fra Nettdoktoren: "Ved de senere epidemiene (etter 1957) er det ikke påvist noen økt dødelighet hos gravide som blir smittet. Derfor er det ikke nødvendig å vaksinere gravide spesielt. Når det gjelder gravide som smittes av influensa, _kan muligens_ høy feber i første trimester føre til økt abortrisiko. Det er ikke påvist økt risiko for misdannelser om en får influensa i svangerskapet. " Min utheving med streker på _kan muligens_ Jeg gjentar også dette med : "Derfor er det ikke nødvendig å vaksinere gravide spesielt." (jfr svineinfluensa)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå