Fireblade Skrevet 23. august 2009 #1 Skrevet 23. august 2009 Synes det ser ut til å være lite aktivitet på denne tråden her.. Er folk i feriemodus enda eller er det andre steder dere deler gleder og frustrasjoner og stiller spørsmål?? Jeg har en sønn med en medfødt sykdom som er heller sjelden, nå er han innlagt på sykehus igjen og jeg er en smule deppa og ikke minst redd for minien min på 3 mnd.. Er det andre her inne med masse sykehusinnleggelser i spebarnstiden der vi alle skulle vært hjemme og kost oss med babyene våre og ikke satt og bekymret oss for høyt blodtrykk og elektrolytter i ubalanse.. Kjekt å høre fra dere som er eller har vært i samme situasjon.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Det er litt dødt her ja.. Så at du spurte om pleiepenger, vil tro du har krav på det. Vi var på sykehus til datteren vår var ti uker og begge fikk det en lang periode da det var kritisk, senere bare jeg. Slik fikk jeg forlenget permisjonen ganske lenge. Snakk med de på sykehuset, lege der må skirve en erklæring. Hvis det er en sjelden sykdom, kan du kanskje få snakke med noen på Frambu eller Senter for sjeldne diagnoser. Sistnevnte er i alle fall veldig på tilbudssiden. Det finnes ingen forening for mennesker med diagnosen da? Tror mange er på Foreldrehjelpen.net(el no)
Anja Annonym Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Tja, jeg er nå innom her og kikker i blant. Er nettopp ferdig med ferien, og ivrig opptatt med turen med nyvogna eco buggy fra bardum. Når det gjelder pleiepenger, så gjelder det flere unntak enn regler, så oppsøk nav, og prøv å få noe fornuftig ut av dem. Eller eventuelt sosionomen på sykehuset.
Fireblade Skrevet 23. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2009 Takk for svar begge to:) Da skal jeg høre med legen i morgen også får jeg ta en telefon til nav å høre hva de sier. Hadde vært litt greit og fått en del av denne tiden igjen hvis mulig. Sjekker ut foreldrehjelpen også jeg, den kjenner jeg ikke til fra før:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå