Gå til innhold

Hvordan tar man best mulig vare på ultralydbildene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener jeg har lest tidligere at de falmer fort.

Skrevet

har hørt att noen sa at om du feks limer ulra bildet på et ark,i en bok eller album...o.l og lime sånn gjennomsiktig plast-lim greie,husker ikke hva det heter,men sånn vi brukte på barneskolen når vi skulle lime over feks,løvetann,blomster i o-fag timene...husker du det.....de har det på bokhandelen i rull,tror du vet hva det er,det bevarer i allefall alt mulige ting og tang og holder det like flott i åååårevis....

Skrevet

Scanner inn på dataen og sender i e-post til seg selv. Da finner man dem til og med igjen. =)

Skrevet

Vi har scanna de inn på pc'n og lagra på nett i tillegg til at vi har brukt hurtig-lamineringsark og lagt de i gravid-dagboka. Håper de varer, men om ikke så har vi jo de digitale versjonene.

Skrevet

Anbefaler ikke å lime de inn på ark for så å legge kontaktpapir(slikt gjennomsiktig papir) over. Gjorde det en gang og bildene ble helt ødelagte. :((

Skrevet

Vi limte inn ultralydbildet til førstemann i babyboka hans. To år senere er det like fint, så vet ikke om jeg det stemmer at det falmer fort. Vi brukte forresten ingenting over bildet.

Skrevet

Vi har scannet dem inn på dataen. Noen har vi satt i glass og ramme, og noen har vi limt inn i babyalbum.

Skrevet

Sønnen min er snart 6 år og bildene hans er like fine etter å ha vært inni baby boken hans hele tiden..De blir jo nesten ikke utsatt for lys når du har de inni en bok/album.

Det viktigste man må vite om bevaring av UL bilder er å ALDRI laminere bildene, da blir de helt svart!

Skrevet

Scann dem og print de ut på ordentlig fotopapir hos en fotobutikk. Da holder de litt lenger. Alle bilder falmer jo etterhvert men det som er så greit med å ha de digitalt er jo at man bare kan skrive ut nye kopier.

Skrevet

jeg har ramma inn noen bilder, men har også kald-laminert noen, må IKKE varm-lamineres, da blir de som skrevet før, helt svart.

Skrevet

Vi leverte de på en fotobutikk og fikk de scannet inn på cd :)

Skrevet

Det går fint å bare lime de inn i babyboka ja, men ikke ta kontaktpapir over!!

:)

Skrevet

Jeg har egentlig bare tatt vare på ultralyd bildene i en plastperm. Bildene fra nummer 1 ser like fine ut, de er over 3 år gamle. Har ikke hatt noe spesiell plast på eller noe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...