Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å være kvalm. Forrgie svangerskapet var jeg veldig kvalm helt til jeg fødte. Jeg hatet flere mattyper noe som jeg gjorde at jeg ikke klarte å spsie dem etter svangerskapet.

Igår så jeg bilde med stekt kjøttdeig så fikk jeg en kvalme følelse. Idag gikk jeg ved en resturant og det luktet hamburger, jeg ble så veldig kvalm, skulle nesten kaste opp :o(

Hva skal jeg gjøre for å unngå kvalmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer den så kommer den, det er ikke noe man kan gjøre med det dessverre:o( Vet av egen erfaring... Det eneste som forebygger er å spise lite og ofte. Ikke vent til du blir sulten, spis jevnt hele tiden. Og spis det du har lyst på, ikke tving i deg noe du blir kvalm av bare fordi det er sunt eller bra for kvalmen.

Skrevet

sea bands og postafen hjelper :)

Men selvfølgelig også å spise ofte og lite pr gang.

:)

Skrevet

Jeg blir mest kvalm dersom jeg stresser eller har mye å gjøre. TYpisk om ettermiddagen når jeg skal lage middag med mini rundt beina mine, eller når det er mye å gjøre på jobb. Det som funker best for meg er egentlig å prøve å ta det med ro, og prøve å få hvile meg litt når jeg kan.

Skrevet

Jeg har slitt veldig med kvalme og har ikke klart å holde på noe mat. da jeg endelig kom inn hos legen fikk jeg afipran(kvalmestillende) og den må jeg virkelig si er guds gave til den kvalme gravide!!! snakk med legen din om det ;)

Skrevet

Føler med deg! Det er helt forferdelig! Har selv vært plaget i 3 uker med konstant kvalme og oppkast, så idag var jeg hos akupunktør. Føler meg mye "lettere" i magen nå, så jeg skal ha 2 behandlinger til så får vi se! Så det vil jeg anbefale!

Pluss veldig små og hyppige måltider!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...