beggeto Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 vanskelig å finne de samme linsene som jeg får hos optikeren min siden de opererer med forskjellige navn. Hos brilleland kjøper jeg iWear. Focus dailies skulle visst vere det samme leste jeg på nettet, men når jeg skulle bestille focus dailies var de kun tilgjengelige i dia 13,8. De jeg kjøper hos brilleland har dia 14,2. Har dette noe å si? Kan det på noen måte være skadelig å prøve forskjellige linser så lenge de har riktig styrke?
Gjest Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 Det er ikke skadelig, men det er nok en grunn for at din optiker har foreskrevet deg den diameteren. Jeg for min del kan ikke bruke vanlige dagslinser, eller feks natt og dag linser, da diameteren for meg blir for liten. Jeg bruker fargelinser som har større diameter, og jeg vet av erfaring passer. Dersom du ikke finner samme merket så gjør det jo ingenting å prøve et annet merke som oppfyller de kriteriene du har fått foreskrevet.
beggeto Skrevet 22. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 22. august 2009 jeg har prøvd biomedics(?) en periode, de hadde samme diameter som iwear, men jeg fikk veldig tørre øyne av dem. Focus dailies føles mye bedre selv om de har "feil" diameter. Hvordan vet du at diameteren blir for liten? Kjenner du det? Ubehag? Jeg har foreløpig ikke funnet noen linser som fungerer 100% de dagene jeg er på jobb, sitter foran pc og linsene blir ubehagelige på slutten av dagen. Heller ikke iwear er helt bra. Prøvde iWear Supreme sist, de var bedre men myye dyrere. Tips til andre merker som burde prøves?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå