Gå til innhold

Jeg har en gammel venn jeg vil ha kontakt med.. Men han sitter i fengsel!! Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet bare fornavn og etternavn, han sitter inne for svindling av 30mill :s Men jeg savner han sånn. Vil hvertfall prate med han. Hvordan gjør jeg det? Aner ikke hvilket fengsel han er i engang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjetter at han sitter på ila fengsel for en slik dom, bare å ringe!

Si at du ønsker kontakt med en fange...navn og bla bla... så formidler de det videre til ham så kan han ta kontakt med deg! Ikke sikker de bekrfter eller avkrefter at han sitter der, men burde ikke være umulig å finne ut av hvor andre plasser økonomiske kriminelle blir fengslet tenker jeg.. kan sjekke for deg om du vil?

Gjort det selv med en vennine som jeg ikke ante var i fengsel eller ei, ringte til de fengslene som har innsatte for den type kriminalitet. La igjen navn og nummer og hun ringte meg to dager senere...

Skrevet

Jeg jobber selv som fengselsbetjent og får en del slike henvendelser. Problemet er at vi har taushetsplikt i forhold til å uttale oss om vedkommende sitter der eller ei.

Men som nevnt: Ring først lukkete anstalter som ligger nærmerst han hjemsted eller region. Du kan finne ut hvilken region han tilhører ved å gå kriminalomsorgen.no

Du må respektere at fengselsbetjenter har taushetsplikt, men ring og presenter deg. Si at du leter etter en god venn som heter det og det. Deretter ber du om at hvis han sitter der om betjenten kan være så snill og videreformidle til innsatte at du ønsker at din venn skal ta kontakt med deg om han sitter der. Om han sitter der vil betjenten gi han beskjed også velger innsatte selv om han vil ta kontakt eller ei. Hvis han ikke sitter der får han ikke beskjed, og det vil du kanskje forstå hvis han ikke tar kontakt, spesielt hvis han er en gammel venn. Da regner jeg med at han tar kontakt. Husk å spør når det er ringedag og ringetid, slik at du vet når du eventuelt kan forvente en telefon.

Hvis du ringer fengsler i regionen hvor han har sitt hjemsted uten å høre noe, kan du begynne å ringe de større fengslene rundt i landet.

Det er ganske krevende når du ikke vet hvor han sitter, eller ikke noen andre du kjenner vet det. Er det ingen du kan kontakte som kan vite noe om hvor han sitter? Det vil isåfall gjøre det mye enklere for deg.

Jeg tviler på at han sitter på Ila for svindling. Ila sitter det stort sett kun forvaringsdømte og man får ikke forvaring for svindling, det må isåfall være ytterst sjelden.

Skrevet

Jeg har og jobbet i fengsel. Du har en annen mulighet.. send brev dit du tror han sitter, kommer det i retur så er han ikke der.. -er du heldig så videresender de brevet dit han sitter! Ellers som hun over skrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...