high five Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 her er flere i samme båt http://www.dagbladet.no/2009/08/14/magasinet/amming/barn/helse/7651052/
Makko med to små gutter Skrevet 24. august 2009 #2 Skrevet 24. august 2009 Heldige dere! Mini ville ikke ha mer han. 1år og 1 dag var det bom stopp, etter å ville ha mindre og mindre de siste tre mnd. Skulle gjerne ha ammet til to år jeg!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2009 #3 Skrevet 25. august 2009 Jeg skammer meg litt over å innrømme dette, fordi jeg egentlig er en veldig liberal person, men når ungen kan komme traskende og trekke deg i skjørtet i et selskap og si "Mamma, jeg vil ha pupp", da synes jeg det er ekkelt... :S
Anonym bruker Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Jeg ammer framdeles datteren min som ble to år i midten av juni. På fredag ble jeg beskyldt, av noe jeg trodde var en god venninne, for å drive med incest. Jo mer jeg tenker over dette jo mere sjokkert er jeg over hvilken grov beskyldning dette er. Jeg ammer aldri offentlig. Jeg ammer som regel morgen og kveld og litt ekstra hvis hun for eksempel er syk. Hun trekker meg aldri i skjørtet eller genseren og ber om pupp hvis vi er ute.
shari_z Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Fascinerede artikkel! Jeg visste mye av dette fra før, men ikke alt. Jeg ammet storesøster i 2 år og 1 mnd, og håper å gjøre det samme med lillesøster, som nå er 10,5 mnd. Eller egentlig kan hun godt amme lenger enn det, men ønsker i allefall 2 år. Og som mange andre, ikke offentlig etter ca 1,5 år gammel da andre folk liker det ikke (jeg har ikke et problem med det selv).
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 19. september 2009 #6 Skrevet 19. september 2009 Jeg er nok langtidsammer, ja. Her avsluttet vi for storesøster da hun var nesten fire og et halvt, lillebror på snart to og et halvt år er for liten til å avvenne i mine øyne Ammet begge to samtidig i over to år... Begge mine har gitt KLAR beskjed om at de vil ha pupp fra første dag. Etter hvert har det også blitt verbalt - men det skjer så gradvis at jeg ikke legger det til vekt for hvor lenge jeg ammer. Det er ikke annerledes å amme i dag enn i går - og sånn går nå dagene...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2009 #7 Skrevet 11. oktober 2009 Kjekt å lese. Vi ammer fortsatt etter ca halvannet år. Ikke planlagt å slutte på en liten stund nå som vi ser hvor lite sykdom vi har hatt under barnehagestart. Må si at jeg også lar meg påvirke av alle "meningene" rundt omkring og har ikke ammet offentlig siden før 12 mnd alder. Enkelte blant slekt og "venner" har faktisk så sterke meninger om dette at vi unnlater å fortelle at vi fortsatt ammer. Trist i grunnen og egentlig dårlig av meg som ikke bidrar til å gjøre langtidsamming mer "normalt".
lille sprelle Skrevet 12. oktober 2009 #8 Skrevet 12. oktober 2009 19 mnd og ammer fremdeles nesten hver dag, men det skjer hjemme selvsagt! hun har ikke dette behovet hele døgnet lengre. Jeg har bare fått positive reaksjoner fra de som har fått greie på det bortsett fra to personer. Den ene sa at hun synes det var litt ekkelt. Den andre (en barnevernspedagog!) virket sjokkert da jeg ammet når hun var 14 mnd! Holdningene forøvrig er at det er bra jeg gjør det og at jeg bør fortsette så lenge som mulig. Dette i fra flere generasjoner.... Alle er heldigvis ikke like
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå