Gå til innhold

Ingen blødning etter cytotec?

Miniii

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er førstegangs gravid og fikk konstantert MA i går. Fikk cytotec som jeg har tatt i dag. Etter 5 timer med tildels store smerter har jeg fortsatt ikke begynt å blø. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar?

Vet at tablettene for mange ikke fungerer, men da har man vel heller ikke smerter, eller?

Skulle vært 8+6 i dag, mens den lille sluttet å vokse rundt 6 uker...

Fortsetter under...

de funket ikke på meg.. fikk også påvist MA.. og de cytotectablettene ga meg bare smerter og litt brun utflod... så jeg ba om å bli henvist til sykehuset og fikk utskrapning der.. orket ikke å prøve med ny kur eller vente veldig lenge osv.. altså tok de cytotectablettene på en lørdag og på mandagen hadde jeg utskrapningen...

lykke til!

klem

Hei.

Jeg har også nettopp vært igjennom en MA med Cytotec kur.

Jeg var i utgangspunktet 11 uker og 4 dgr,men på ul så de et svangerskap hvor fosteret hadde vært dødt noen uker.

Satte oppi 4 tabletter i skjeden på Fredag,8 dgr siden.

Begynte å få smerter og blødning med store klumper og fosteranlegg noen timer senere og dette fortsatte utover kvelden.

Har blødd hver dag,og blør litt enda.

Igår kom det små klumper også.

Beklager detaljer...

Det var JÆVLIG å gå igjennom en slik abort,hvis jeg skulle være så uheldig å måtte oppleve noe slikt igjen skal jeg kreve utskrapning neste gang!

Vet at noen tar 4 nye tabl,men jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre eller ikke.

Anbefaler deg å kontakte lege.

Håper det ordner seg,og at du blir fort ferdig...Ikke noe gøy me abort!

Hei!

Så vondt å høre at du også har mistet, det er ingen god situasjon i være i :(

Jeg var også førstegangsgravid og fikk konstatert MA når jeg var 11+2, for 1 1/2 uke siden. Jeg fikk også cytotec, slik at livmorhalsen skulle åpne seg, og hos meg tok det ca 7-8 timer før det kom noe som helst smerter...og da fossblødde jeg resten av kvelden og natten. Og hadde noen sinnsyke smerter.

Skulle komme tilbake morgenen etter, og ha utskrapning. Men slapp det den dagen pga at de trodde resten ville komme av seg selv siden fosteret var kommet ut kvelden før. Så fikk enda mer cytotec med meg hjem, og den dagen kom det nesten ingenting blod.

Så endte opp med at jeg måtte ta utskrapning dagen etter der igjen. Da legen så at det var mer rester igjen på ultralyd. Så vil anbefale deg å ringe sykehuset en av de neste dagene om det ikke kommer noe mer ut. Så slipper du å risikere infeksjon og sånt..

Så er vi flere her inne om du trenger noen å skrive med :)

Takk for svar dere:) Er utrolig godt å høre om andre i samme situasjon (misforstå meg rett).

Nå har jeg såvidt begynt å blø, så jeg håper jeg slipper ny kur/utskrapning. Vil bare bli ferdig med dette og starte prøvingen igjen ASAP.

Lykke til, håper vi ses på 1., 2. OG 3. trimester:)

Leit å høre at det endte sånn. Håper det ordnet seg "greit" for deg.

Fikk bare bittelitt magevondt og brun utflod av 4 Cytotec. Ingen mer virkning etter 1,5 døgn, orket ikke prøve ny runde Cytotec da det alt hadde gått 5 dager siden jeg fikk beskjed om BO, så ba om utskrapning..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...