Gå til innhold

Når er det man kjenner liv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke fra forrige svangerskap når jeg kjente liv... Hvilken uke er det vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er litt individuelt sånn i utgangspunktet, og forskjell på førstegang og senere..

Jeg mener å huske at jeg kjente liv (som i spark) i uke 22 første gang, men jeg husker ei venninne som var 2. gangs mente hun kjente liv i uke 11, noe jeg fremdeles stiller meg heller tvilende til..

Men men.. Vi er jo alle forskjellige:o)

Skrevet

hei her kjente jeg liv i uke 15 ca med nr 1 blir spennende denne gang..

Skrevet

Hei. Titter inn fra 3. tri jeg. Har kjent liv tidligere og tidligere for hvert svangerskap, 1 gang ikke før etter ordinær ul ca uke 19, andre ca uke 17 og denne gangen allerede i uke 16. Det er jo veldig små bevegelser, men jeg tror at hvis du har kjent det før så kjenner du dem igjen tidligere. De deilige små boblene!

Skrevet

er helt sikker på at jeg kjennte liv i uke 11 med forrige mann jeg... men lege min var veldig skeptisk....

det var veldig svakt, men uten tvil bittesmå spark :)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 17 med første, spent å se når det blir denne gangen :-)

Skrevet

Jeg var 14 uker på vei da jeg kjente liv for første gang. Jeg hadde akkurat lagt meg, og plutselig banka han på der inne:) Mange ganger, sambo kjente også, veldig stas:) Det er som regel ikke til å ta feil av, ihvertfall ikke om man ligger på ryggen og legger en hånd på magen mens det skjer;)

Satser på å kjenne tidlig liv denne gangen også. Veldig betryggende!

Skrevet

Jeg er 11+5 uker og begynner å tror kanskje jeg har kjent liv ett par ganger. Er 2. gangsgravid og kjente liv da jeg var 13 uker forje gang. Er litt usikker siden det er så tidlig, men syns tydelig jeg kjenner igjen de små kilene og boblene på innsiden.

Skrevet

Kjene liv rundt uke 15 med førstemann, og kunne kjenne spark utenpå ved uke 17-18, men det er veldig tidlig, altså! Handler visstnok noe om hvordan livmora ligger.

Skrevet

Kjenner og kjenner, alt er relativt :D Jeg tror jeg kjenner noe, men det kan fort forveksles med luftbobler og forsvinner så fort at en aldri vet for sikkert, men tror det er spiren jeg kjenner inni mellom. 11 uker. Sist kjente vi det utvendig noen dager etter ultralyd, nesten litt rart. Akkurat som hun sa til oss at nå som dere har sett meg kan jeg vise dere at jeg virkelig er her. :)

Skrevet

Har ikke lest om en tvillinggravid som kjente liv før uke 15 (snakker da og om flergangsfødende) Da er det dobbelt så mye baby der inne. Jeg mener selv jeg kjente i uke 14 med mine, men det først etter at de kom ut, for da stoppet det jeg var usikker på om var bevegelser. Nesten sykt at man ikke kjenner bedre når noe så "stort" beveger på seg der inne, men de ligger jo i pose med vann....

Hva som står skrevet er vel førstegangs mellom uke 19-21 ca og flergangs uke 17-19 ca.

Skrevet

Jeg kjente spark første gang i uke 24...kjente ofte luftbobler før det, men i uke 24 var jeg sikker på at det var spark jeg kjente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...