Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Ellef?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 33 og navnet er enda ikke klart, men etter at samboeren fant navnet Ellef så går vi å grubler litt på det. Ante ikke at navnet var uvanlig (omkring 80 som heter det) da jeg er oppvokst med en nabo som heter det. Hva synes dere om det navnet? Vi var i utgangspunktet ute etter ett norrønt navn, noe Ellef er, og har vært inne på Trym, Birk, Jardar m.fl, men ser at det er popisnavn om dagen, og styrer da litt unna, ikke at jeg i utgangspunktet ønsker ett sjeldent navn heller da...

Håper noen har konstruktiv tilbakemeldinger her inne, alt for mange av typen "den gutten blir mobbeoffer med det navnet, og at det er det meste grusomme navnet noen kan ha o.l. Godt smaken er som baken, men handler like mye om hvilken tilbakemelding man gir når noen spørr, går ann å si at det ikke er min smak f.eks. På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140550993-hva-synes-dere-om-navnet-ellef/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Liker navnet Ellef! Det er jo utrolig mange fine norrøne navn til gutter. Jeg kjenner en som heter Tellef, og han blir støtt og stadig kalt Tellef-onkatalogen... Så jeg ville tenkt igjennon alle slike merkelige ting. Ellef er starten på ellef-ant... Mulig jeg er ekstremt worst case senario,men vil bare hjelpe slik at alt er gjennomtenkt.

Så noen andre også hadde foreslått Eilif /Eilef, det tenkte jeg også på. De kommer av samme opprinnelse og betyr det samme.

kjempefint!

og selv om det er riktig at det kan bli til ellef-ant, så fins det verre ting. NOE kan det alltid bli av navnene våre, barn har god fantasi ndg sånt, hvis de bare vil... ;-) så hvis dere liker navnet må dere ikke rygge fra det pga at det kan bli erting!

med mindre det blir sånne Lene Stol / Rosa Bleie / Ben Dover navn, da kan man tenke seg om hehe :)

Takk for tilbakemeldinger. Dette med navn er ikke så lett. Mange fine navn å velge mellom, men må jo være enige om det med pappaen også så da blir det litt verre. I forhold til mobbing er dette like avhengig av individet som navnet i seg selv, mobberne velger seg ut ett offer for flere grunner enn kun navnet, men greit å tenke litt over det på forhånd også. Tar gjerne imot flere tilbakemeldinger også :)

ellef har ikke jeg hørt ,men jeg syns det var stilig.

har hørt tellef å det liker jeg også.

hvis noen er så fjerne å mobber for et navn,kan det bare være.

uanset hva folk heter,gjør,kler seg i så finner de noe å mobbe for.

nei ellef var fint:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...