Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 Uff, skulle ta meg et knekkebrød nå, og der i pakken ser jeg en liten lys larve som kaver... Og jeg har spist av dette... Hva gjør jeg nå da? Hvor finner jeg informasjon om dette og hvem ringer jeg????
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #2 Skrevet 22. august 2009 du gjør ingenting. det er da ikke farlig!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #4 Skrevet 22. august 2009 Antar at de dør så fort de kommer i magesekken, pga syra.. Men det finnes jo larver som overlever også. Evt om jeg har fått i meg egg... Aner jo ikke hva slags larve dette er. Er ingeting i skap eller andre matvarer, så den må ha kommet i der den er produsert eller lagret. Og den er laget i Finland... Men hvem ringer man for å finne ut hva man gjør da? Finner fint lite når jeg søker på netttet... Klage ja, de skal nok få høre fra meg!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #5 Skrevet 22. august 2009 i thailand spiser man jo larver.. fulle av proteiner.. og er det ikke slik at i økologisk babygrøt, så blir det fort larver.. larver er ikke farlige, de spiser blader og ugiftige ting.. fluer som står oppå og spiser avføring er mye mer usunt, så bli mer redd om du finner en flue på fatet ditt..
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #6 Skrevet 22. august 2009 er vel forskjell på larver og innvollsormer vel? snakker vi om sommerfuggellarver? har aldri hørt noen drite sommerfugler ut av ræva
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #7 Skrevet 22. august 2009 Merker at du vet lite om infeksjonsmedisin... Klart det finnes larver som er farlige, men jeg antar denne i knekkebrødpakka er rimelig harmløs! Jeg vil jo selvfølgelig vite det da, ikke bare tro det - om jeg har spist den eller noen egg!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 Fant en larve i knekkebrøde mitt jeg også,det viste seg at det var enda en larve i havregryna. Jeg har de i skapet mitt,heslige vesen. Bor i gammelt hus. Har nå alt i plastikkbokser.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #9 Skrevet 22. august 2009 Men herregud, slapp av da!! Hvorfor skal du ringe noe sted? Hva er det du er redd for at skal skje?? Dette er IKKE farlig for babyen, hvis det er det du tenker på. Det som er hundre ganger verre, er hvis du driver og stresser deg opp og er redd for slike uvesentligheter!
Tigerpote Skrevet 22. august 2009 #10 Skrevet 22. august 2009 Jeg hadde ringt til legen jeg. Bare for å høre. Det er nok bedre enn å høre på synsinga her inne:) skjønner godt at du er bekymret, jeg hadde nok kastet opp om det var meg. Fikser ikke å finne insekter i maten! Det går nok bra.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #11 Skrevet 22. august 2009 Er ikke redd for babyen, men etthvert oppegående menneske ville vel ha funnet ut av hva slags skadedyr man har fått i seg vel?? Jeg tenker i allefall det er slett å ikke bry seg med hva man har fått i seg - gravid eller ikke gravid. Kaller ikke det hysteri!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #12 Skrevet 22. august 2009 selv om den var i samme pakke som du hentet knekkebrød ifra, så betyr det jo ikke at du har spist en larve! trur nok du må være bra desorientert hvis du smører på et knekkebrød, spiser det og ikke aner at det var en larve der... herregud hvor hysterisk du er
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #13 Skrevet 22. august 2009 Ringt til legen?? Herregud, nå tar det virkelig av her inne, altså.... Men ring til legen - og hold oss oppdatert på hva han/hun sier!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #14 Skrevet 22. august 2009 Hvordan gikk det med deg - er du i live, innlagt på sykehus eller still going strong??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå