Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg litt??

snoopy81+tigergutt+plomma ツ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med amminga. Lillegutt er 3 dager gammel, og de siste måltidene har jeg først presset ut litt melk på en skje for å friste han, og så lagt han til ved puppen. Men når han blir lagt til så tar han først tak og suger litt, slipper og gråter videre.

Hva gjør jeg galt?? Det ser ut som han ligger godt når han ligger ved puppen... Fordi så sovner han som oftest fra den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer du på riktig måte?

Har du sett om han har bleiesår?

Vet du om han har kolikk?

Høres ut som han har lyst på pupp, men det er noe som hindrer han i å nyte amminga. Du kan ringe ammehjelpen hvis du vil :)

Skrevet

Hadde samme problemet. Det gikk seg til når han ble litt større og mer våken. Du kan prøve å kle av han til bare bleien og amme i et kjølig rom og kile han under føttene så han ikke sovner.

I tillegg har vi gått til manuell terapeut, og allerede etter en behandling klarte han å amme. Kanskje gutten får vondt i nakken eller lignende av å ligge slik?

Vi ga melken på kopp i to uker og så på flaske etter det. Etter 4 uker fikk vi til å amme en gang daglig og etter 5 uker ammer vi på dagtid og flaske på natten.

De fleste sier jo at man ikke skal gi flaske før ammingen er veletablert, men for oss ble det redningen. Kanskje han fikk utviklet sterkere sugemuskler og forbandt suging med mat? Ikke godt å si, men det viktigste var at han fikk i seg mat ihvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...