Anonym bruker Skrevet 22. august 2009 #1 Skrevet 22. august 2009 En psykolog som jobber innom forskning? feks nervopsykolog?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #2 Skrevet 23. august 2009 Er ikke sikker på hva en forsker tjener. Undervisningsinstitusjonene har egne tariffer. En psykolog uten spesialitet tjener ca 410 000 til 470 000. En psykologspesialist (5 års videreutdanning etter studiet) tjener 530 000 - 600 000++ En nevropsykolog har 5 års videreutdanning etter studiet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #3 Skrevet 23. august 2009 Kommer jo helt an på hvor vedkommende jobber og hva slags stilling det er. Stor forskjell på en professor og en ph.d.-student, men begge bedriver jo forskning. Også stor forskjell på om det er privat eller offentlig.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2009 #4 Skrevet 23. august 2009 Eneste jeg vet om som har tatt psykologiutdannelse og som jobber som forsker har ikke videre bra lønn. Vedkommende er avhengig av stipendiatstillinger og får ikke fast ansettelse.. Lønnen er vel litt i overkant av 20.000 utbetalt i mnd, altså netto.
Gjest Skrevet 23. august 2009 #5 Skrevet 23. august 2009 Psykologi har jeg null erfaring med, men alle jeg kjenner som jobber innen forskning (i det offentlige vel og merke) kan skrive under på at det er en vei man bør velge fordi man faktisk brenner for å holde på med forskningen. Lønna får du i himmelen om du tror på den slags ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå