Gå til innhold

Kan jeg vaske saueskinn i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har kastet opp over hele saueskinnet. Lurte på om jeg kan vaske den i vaskemaskinen? Eller blir den helt ødelagt?

Fortsetter under...

Skrevet

Det er nok best å vaske det for hånd med litt milo. Har ikke prøvd å vaske mitt i vaskemaskin, vil ikke anbefale det.

Skrevet

Jeg har vasket 3 skinn i maskin. Det ene krympet VELDIG. Det andre krympet pittelitt. Og det tredje (et ikea saueskinn langhåret) gikk det kjempefint med - må børstes med kam etter vask og blir da like fint som nytt.

Skrevet

jeg har 2 stk jeg har tatt i maskinen med milo, gikk kjempefint :o)

Skrevet

Hei

jeg har vasket mitt i vaskemaskin på ullprogram med milo to ganger. Det har gått bra begge gangene :-) Viktig seom nevn tå gre det flere ganger mens det tørker.

Skrevet

Har vaska Nøstebarnskinna til begge ungane i maskin fleire gongar. Vaskar på 30* ullprogram (skyller av det verste av tiss/oppkast først sjølvsagt) med Nøstebarn sitt ullvaskemiddel.

Børstar skinnet når det har tørka, bruker ein (rein) kattebørste :o)

Ingen problem.

Annonse

Skrevet

Ikke meningen å kuppe ;) Men blir selve skinnet, ikke pelsen, like myk igjen, eller blir det stivere? Etter å ha vasket det i maskinen...

Skrevet

Jeg fikk beskjed på Barnas hus, at jeg kunne vaske det på ullprogram i maskinen. Har gjort det flere ganger, og det blir like fint igjen =) Men det tar litt tid å tørke, og når det er tørrt, må du "myke" det opp igjen For det blir stivt. Bare klem, og grur det godt, og bruk gjerne en børste for å få det fint igjen =))

Skrevet

Mitt både krympet og er ganske stivt enda:( Så tror det kommer ann på hvilket du har.

Skrevet

De to jeg har vasket i maskin ble stive med en gang de ble tørre (dvs trenger noen dager tørketid), men med litt rulling og "krølling" av skinnet var de like gode som nye - og rene. Ullprogram med milo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...