Gå til innhold

Au! Æsj hva nå????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde noen såre brystvorter som leget fort etter en ukes tid med romtørking o.l. Har ammet i 3 uker nå og pluttselig gjør det vondt og er sår igjen....også stikker det i puppene. Var hos legen i foririge uke som sjekket henne for trøske men trodde ikke hun hadde det. Kan jeg ha fått sopp allikevel? Huff huff, noen erfaringer? Kanskje jeg skal bare få en resept for tulla og starte med Canesten for meg.

det er dessuten en hvit flekk på den ene puppen som var sår...æsj høres ut som sopp da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det høres ut som de samme symptomene jeg har, og gutten min fikk påvist trøske. Så det skader ikke å begynne å behandle seg for det.

Men det tar uendelig lang tid! Jeg har behandlet megselv og han for dette i over ei uke nå og merker ingen forbedring...og vi skulle holde på sånn i ca 4 uker...støøøn

Skrevet

har du tette melkeganger?

det kan føles ut som slike stikninger som du sier.

- varm opp puppen og sørg for skikkelig tømming i så fall - hvit flekk er antagelig bare en "nupp" som har blitt litt misfarget for en stund pga sårheten

Dette sier jeg selvsagt bare ut i fra mine egne erfaringer.

lykke til!

Skrevet

Joa, var hos legen igår og han avkreftet både sopp og betennelse. Huff, hadde kanskje håpet å få en resept på krem for tulla..canesten er jo reseptfritt. Vet ikke helt jeg, han mente jeg bare måtte gi det tid og evnt ta paracet hvis det gjorde kjempe vondt! Jeg skal iallfall ikke utelukke sopp før jeg har fått svar fra melkeprøven min. Men har forsøkt å varme opp puppene igår og det har blitt litt bedre, kanskje jeg herdes sent.

Hvor lang tid kan denne hersens herdelsen ta da? Det er jo nærmest tortur ved hver amming, og jeg gråter sånn for jeg vil virkelig nyte dette. Stakkars tulla mi, hun kommer til å vokse opp så fort og jeg klarer ikke å slappe av engang og nyte tiden:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...