Gå til innhold

Bleieskift i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min ble levert i barnehagen litt over kl ni og hentet kl to. Det så så ut som han hadde den samme bleien på seg som han hadde da han kom. Og det samme forrige dagen. Selv om det kun var tissebleie, blir jeg opprørt. Jeg forventer at de skifter på han og at det er faste rutiner, og i tillegg skiftes ved behov (forventer et skift på formiddagen, et på ettermiddagen + ved behov). Har bestemt meg for å merke bleien hans med et liten kulepennmerke om morningen, og se når jeg kommer og skal hente han om han har den samme. Huff da kommer jeg ev. til å bli sint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det må man kunne forvente!!! I vår bhg har vi skjema hengende så foreldre kan gå og se hvor mange bleier som er skiftet og hva som er i de=0) det er også obligatoriske skift etter lunsj og etter 3 mat og ellers ved behov. be om å få skjema i deres bhg det er veldig effektivt;0)

Skrevet

Uff da det hørtes ikke bra ut! Hos oss blir det skiftet etter mat, etter soving og etter behov selvfølgelig!

Lurt å merke som du sa for da ser du jo om det stemmer- får ikke håpe det da;)

Skrevet

Det er ikke holdbart! De skal jo ha minst to skift i løpet av dagen! Uansett bæsj eller ikke.. Skal ikke gå med urin mot huden hele dagen heller!

Skrevet

oj det skal ikke skje! har de ikke lister i din barnehage hvor dere foreldre kan se om de har fått ny bleie og hvor mange bæsjebleier de har hatt i løpet av dagen?

i den barnehagen jeg jobber i har vi det,slik at foreldrene kan følge med..

De fleste barnehager har som rutine å skifte bleie etter lunsj ved 11 tiden og etter ettermiddagsmaten ca 14-15.00 tiden...hvis barnet blir henta før ettermiddagsmaten pleier vi å si fra at vi ikke har fått rukket å skifte bleie enda. Bæsjebleier tas med en gang..

ta det opp med barnehagen å si det er for dårlig at de ikke har skifta bleie på barnet ditt!

Skrevet

Ja skal ta det opp. Synes det er veldig trist og uverdig hvis ikke alle barna blir skiftet ved faste rutiner (minst 2) + ved behov.

HI

Skrevet

det samme skjedde meg i vinter. jenta mi fikk ikke skift, åssen jeg kunne vite det var jo enkelt. hjemme bruker jeg up&go og i barnehagen bruker de vanlig tape-bleier. dette tok jeg opp med sjefen og ho beklagde veldig og slikt skulle ikke skje uansett hvor mye det er å gjøre. har ikke hendt siden(foreløpig). de ble ikke sure eller noe, syns det er bra å få tilbakemeldinger. det syns jeg du også skal gi beskjed om.

Skrevet

setter ett lite hemelig merke på bleia jeg så jeg vet om de har skiftet eller ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...