Gå til innhold

Behandling med prednisolon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakket med min gynekolog på onsdag om å få bruke prednisolon ved neste forsøk. Hun sa det optimale var å bruke 5 mg i 4-6 uker før inseminasjon eller innsett. Det er vel ca 3 uker til jeg skal ha neste inseminasjon. Begynte på prednisolon i dag, men så plutselig nå at det bare var 2,5 mg. De jeg har sett bruke prednisolon på forumet her, har brukt 10 mg fra sprøytestart, og så gått ned på dosen.

Er det noen her som har fått noe lignende behandling som jeg fikk nå?

Skal også prøve pergotime(1 tab daglig). Håper dette hjelper og at alle gode ting er tre :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bruker prednisolon fra innsett-dagen (IVF). Skal ta 2,5 mg hver morgen i testperioden, vet ikke om jeg skal fortsette om jeg blir gravid. Har hørt at man ikke skal slutte brått, men trappe ned.

Lykke til med tredje forsøk!

Skrevet

Takk for det:-)

Ser ut som det er mange forskjellige måter å behandle med prednisolon på! Tror det stod på resepten at jeg skulle bruke det til inseminasjonen( var ikke helt leselig det som stod der!), men jeg skal nå høre når jeg skal til scanning om jeg kan bruke det i hvertfall til testdagen. Gynekologen sa man faktisk kunne danne antistoffer mot sædcellene!! Og gjør man det, så nytter jo ikke alle forsøkene! Prednisolon brukes også for å motvirke dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...