Gå til innhold

Hvor lenge etter?

Stolt alenemor til tre små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å blø på tirsdag, da var jeg åtte dager etter ikm, og hadde testet positivt 7 ganger.. Jeg har fortsatt ikke sluttet å blø, kommer i bøtter og spann her.. I går kom det bare litt brunt, men ellers blø jeg som en foss..

Men det jeg lurer på er hvor lenge etter at blødningene starter er det man blør etter en SA? Og hvor lenge sitter gravid-symptomene i kroppen, som kvalme, stikninger i bryst, spenn i tenner og trøtthet? Har de symptomene fortsatt nemlig..

Har hatt en SA før, hadde ikke dette da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du, så leit at du ser ut til å miste! Har du vært hos legen?

Jeg vil gjette på at du blør ca lengden av en vanlig mens. Det gjorde jeg da jeg hadde min SA. Men har hørt om folk som blør i flere uker, særlig hvis de tar piller for å få ut alt, men det gjelder jo ikke deg, her kommer alt av seg selv?

Hvor lenge symptomene sitter i kroppen henger sammen med hvor langt du var på vei da du mistet. Hvis du var fem uker varer symptomene kanskje ikke så mange ukene til. Man kan teste positivt opp til 5 uker etterpå uten at det er annet enn "gamle" hormoner. Jeg testet positivt i 3 uker, men jeg var 14 uker på vei da jeg mistet. Følte meg gravid helt til jeg fikk mensen igjen 5 uker etter SA.

Var jeg deg ville jeg kjøpt eggløsningtester, fulgt med på den med falkeblikk og peiset på med mannen så fort du har eggløsning igjen - og vips har du kanskje en ny spire? Lykke til og ta godt vare på deg selv nå!

Skrevet

Ja, jeg var hos legen samme dagen som jeg begynte å blø..

Jeg har ikke fått noen piller, for kroppen rydder vel opp av seg selv når man ikke er lengre enn 5 uker på vei..

Forrige gang jeg mistet, hadde jeg ikke symptomer de siste dagene før jeg begynte å blø.. Ikke blødde jeg så friskt blod så mange dager etterpå heller.. Mistet i samme uke da.. Gubben og mora mi tenkte da med en gang på at jeg kunne hatt to der, og mistet bare den ene.. Men det syns jeg høres veldig rart ut... Men det kan jo skje, og det er derfor jeg syns det er så rart at legene ikke gjør noe når man mister..

Kjøpe eggløsningstester er ikke mulig nå, har ikke penger i det hele tatt.. Og dessuten så ligger gubben på sykehuset, og vi vet ikke om han kommer hjem eller blir sendt på rehabilitering etter sykehusoppholdet.. Kan da bli vanskelig å peise på når jeg har eggløsning.. Også er det vanskelig å ta vare på seg selv, når man må styre med baby, hund, katter og mann på sykehus..

Skrevet

Blød du veldig mye, som 2-3 bind i timen skal du kontakte legen, for det kan være farlig for detg å miste så mye blod. Sa de ihvertfall på legekontoret da jeg mistet.

Men skal du ikke ta blodprøver? Synes du skal grine deg til det, skulle jo bare mangle!

Lykke til:)

Skrevet

Det er ikke riktig så mye blod som kommer, men jeg blør mye mer enn jeg vanligvis gjør under en mens, og det har liksom ikke dabbet noe særlig av som det pleier.. Blir det for ille kommer jeg nok til å ringe en lege..

Jeg tok en blodprøve på tirsdag, skulle egentlig ta en i går også, men da rakk jeg ikke legekontoret, men jeg skal ta en over helga.. Så får jeg se om det stiger eller synker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...