Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 8+1 og i veldig god form, men har en jobb der jeg av og til må løfte litt tunge ting og gjøre en del bevegelser som kan være tunge for muskulaturen i ryggen. Ikke hver dag, men det kan plutselig være behov for litt ekstra løfting. Når bør man begynne å være forsiktig med dette? Allerede nå? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg aner ikke helt, men vi holder på å flytte. Er 8 uker på mandag og kjenner det noen ganger litt i magen når det blir for tungt. Da gir jeg meg. Kjenner jeg det i ryggen dropper jeg det helt... Tror du bare må lytte til kroppen, men det er vel ikke sunt å bære for mye i et svangerskap uansett =)

Skrevet

Vennina mi jobber på lageret. Hun er sykmeldt tom 12. uke. Jeg må nevne at hun mistet 3 ganger på rad...den ene gangen faktisk etter 13.uke. Jeg hadde ringt legen og spurt hvis jeg var deg. Det er farligere å løfte tungt i 1. enn i 3. trimesteret.

Skrevet

Legen min sa at det ikke var farlig å løfte tungt, men ble vanskeligere når man får mage.

Overlegen på sykehuset sa at det ikke var farlig i det hele tatt, verken for meg eller babyen.

Tok privat tidlig ul, der sa han at det ikke var farlig...

Så jeg stoler på de, har en jobb hvor jeg enten løfter mye og tungt gjennom hele dagen, eller sitter på en vond stol uten ryggstøtte og begynner å merke det i ryggen... men det er pga at jeg sitter lenge av gangen...

Tror at det kommer ann på person til person hvor mye kroppen klarer å bære, jeg er vant til å løfte tungt og mye, og har gjort det lenge.. men er mer forsiktig nå, vil ikke ødelegge bekkenet mitt helt.

Og det er vel meg det går utover hvis jeg løfter mer enn det kroppen tåler, babyen er så beskyttet inne der, foreløpig i hvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...