Gå til innhold

EL-test som graviditetstest???

Anbefalte innlegg

Skrevet

blitt litt forvirret.. har lest at noen sier at de bruker EL-test for å sjekke om de er gravide, fordi de ikke har noen G-tester liggende.. men hvordan fungerer dette? Trodde dette var to forskjellige ting jeg..? er dette mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like før eggløsning utskiller kvinnen LH-hormonen.

Ved en graviditet utskiller hun HCG-hormoner.

Disse to hormonene er strukturelt speilbilder av hverandre.

En graviditet test tester på hele HCG-hormonet hormonet og vil bare slå ut ved en graviditet. En EL-test reagerer på sammensetningen, og vil både slå ut på både på eggløsning og graviditet

Skrevet

hei!

jeg ville ikke satset på det. prøvde det selv i fjor da jeg var ivrig prøver, og har inntrykk av at man kan se det man vil se. tro det man vil tro, så lenge man har sterkt nok ønske.

få deg heller et ekstra lager med gravitester! el-test og gravitest måler forskjellige stoffer, har hørt at det kan gi utslag hvis man er gravid. men samtidig er jo el-tester mer tolkningsbaserte; de viser strek uansett, bare sterkere under eggløsning. så er det noen som har opplevd å få utslag på el-tester da de var gravide, og det kan sikkert stemme. jeg vet ikke hvordan det fungerer. vet bare at det er en grunn til at vi har to type tester. èn til eggløsning, èn til graviditet.

ikke for å være negativ, men begynner man å teste graviditet med el-tester, så kan det fort gi falske forhåpninger. det gjorde det for meg :)

Skrevet

så for at en EL-test skal vise at du er gravid må de to strekene være like sterke, slik som ved EL?

Lærer noe nytt hver dag ;)

Skrevet

Stemmer det. Kontroll streken må være like sterk eller sterkere enn kontroll streken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...