Gå til innhold

Hva kan man bruke en bachelor/master i pedagogikk til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst på en utdannelse som gir meg variasjon i jobbmuligheter. Pga dårlig jobb trenger jeg en jobb der jeg kan stå/sitte/gå litt om hverandre. Jeg ønsker meg en lederstilling, innenfor hvilket yrke vet jeg ikke.

Jeg ønsker meg en jobb der jeg jobber praktisk og teoretisk, effektivisering og organisering synes jeg er kjekt. Jeg MÅ jobbe med mennesker, og jeg liker ansvar.

Har nå i permisjonstiden tenkt å ta en del emner i pedagogikk, mest av alt for å få noen studiepoeng og for å ha noe å bryne hjernen med... Jeg synes selvsagt pedagogikk virker spennende da, men jeg ønsker i utgangspunktet å jobbe med voksne mennesker- og ikke barn.

Hmm...ble en del "krav" her, men jeg lurer på om noen av dere kan fortelle meg litt om hvilke muligheter jeg har dersom jeg tar bachelor/master i ped, og evn hvilke emner jeg bør ta innenfor faget med tanke på kriteriene jeg har listet opp over.

(Jeg liker forresten å undervise/holde foredrag, men ønsker ikke å gjøre dette på fulltid).

Setter stor pris på innspill her :-)

Skrevet

Starte eget firma med konsulentvirksomhet. Det er sikkert mange som kunne trenge kurs i hvordan snakke til foramlinger, forelese, presentere rapporter i bedriftene sine sov. Blir du ikke flink til sånt med en sånn utdannelse da?

Skrevet

Vet egentlig ikke helt hva man blir flink til med en slik utdannelse... Derfor jeg spør om tips her inne :-)

Skrevet

Nå har ikke jeg tatt i betraktning alle dine ønsker til en jobb, bare svarer på hva du kan bruke en master i ped til: Hvis du bruker kvantitativ metode i oppgaven din på master i ped er sjansen god for å jobbe med forskning. Det er jo veldig teoretisk da du må sette deg inn i litteraturen på ditt forskningsfelt, kjøre analyser av data og skrive fagartikler om det etterpå og publisere dem. det kan også være praktisk hvis du driver datainnsamling selv til egen forskning- observasjon, intervjuer osv.

Sambo har master i ped og han får seg sannsynligvis en dr.gradsstilling nå, hvor man i praksis gjør det som er beskrevet over og skaffer seg forskningskompetanse.

jeg holder også på med doktorgrad selv, men det er innen psykologi. trives veldig godt med det! Men hvis du vil velge den veien er dte ihvertfall en del lettere for dine egne fremtidsmuligheter om du altså gjør en kvantitativ studie på masteren, for det er vanskelig å få seg en dr.gradsstilling (og dermed forskningskompetanse) med kvalitativ metode.

Skrevet

så vidt jeg vet er det noe som heter yrkespedagogikk - det er beregnet i forhold til å undervise voksne. tror det passer bra å ta på deltid.

kan undervise i alt du har utdanning innen da. mange undervisningsstillinger på høyere nivå består bare litt av undervisning. resten av forskning og utredning. forskningen kan bringe deg i kontakt med mange mennesker.

Skrevet

venninen min har en master i pedagogikk og hun jobber i nav. det var det hun helst ville når alt kom til alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...