Gå til innhold

Gravid etter SA??

nina-ballerina

Anbefalte innlegg

Hadde en SA for en drøy uke siden, og har fundert litt på det med å bli gravid igjen.. Om vi skal gå for å bli gravid igjen med en gang, eller om vi ska vente litt. Legen sa at det finnes ingen fasit på det, og at en graviditet nå vil kunne slå begge veier. Jeg har derimot lest at det kan være lurt å vente til man har hatt en mens i mellom, slik at man har friske slimhinner etc.. Er det noen som har erfaringer å dele på området? Har jo lyst til å kjøre på, men har liten lyst til å oppleve dette om igjen... :)

Fortsetter under...

Hei nina-ballerina :)

Mener å huske at vi mistet nesten samtidig. Vi fikk også beskjed om at vi kunne prøve igjen med en gang (14 dager etter utskrapning), men at det var greit å vente til man hadde hatt en mens.

Så er litt usikker på om vi skal prøve med en gang jeg har hatt mens, men passer egentlig ganske fint da pga at mannen min kommer hjem rundt da antageligvis :)

Er ganske redd for å oppleve dette igjen jeg også, så vil liksom ikke bli gravid fort visst sjansen er større for å miste igjen da..men hørtes ikke sånn ut på legen min ihvertfall. Hun sa vi bare måtte prøve igjen så snart jeg kunne/ville :)

Klem til deg!

Hei.

Jeg også hadde en SA for drøyt en uke siden. Var ni uker på vei, så ville det ikke mer. Jeg spurte legen min (han er riktig nok en pussig fyr) om jeg burde vente litt med å bli gravid igjen, for jeg ønsker virkelig å bli gravid, men han sa det var bare å kjøre på....

Skal på sykehuset til uka for å sjekke om jeg trenger en utskrapning, vil høre hva de sier også. Men jeg har veldig lyst til å "kjøre på".

har vært gravid tre ganger før, denne gangen var den fjerde.. mister nå igjen....

for å svare på spørsmålet ditt. Første gang mistet jeg 12+0, måtte ha utskrapning, det hadde ikke vært liv siden uke 9. Etter det ventet vi en syklus med å prøve igjen. Ble gravid da på første forsøk igjen, men mistet i SA i uke 6. Etter SA ventet vi ikke,og ble gravid igjen på første forsøk. Den graviditeten resulterte i min datter som blir 3 år i november.

MIn erfaring er at man bare får kjøre på... man kan aldri vite hvordan det går...

Lykke til!

Ja, det stemmer LIlle diamant at jeg opplevde SA rett etter deg. Jeg leste innlegget ditt den dagen du la det inn og innrømmer at ble litt redd. Men jeg er veldig glad du skrev og la inn innlegget om opplevelsen din, for når symtomene på at ting begynte å gå litt galt hos meg, skjønte jeg hva det var og ble kanskje ikke like redd som jeg ville blitt uten å ha lest litt om det på forhånd...

Vi har snakket litt om det med å prøve igjen, og vi velger å prøve med en gang.. Syklusen min var jo helt på vidda før jeg ble gravid, så det kan nok ta litt tid før jeg får EL igjen, men da skal jeg ihvertfall være klar :)

Ønsker deg og alle andre som har vært igjennom dette LYKKE TIL!

Neste gang skal det nok gå bra :)

Hei nina-ballerina!

Jeg hadde en MA, med tvillinger, (uke 8) med utskrapning i sommer, og min erfaring er at man må kjenne etter selv hva man ønsker. Rett etter utskrapningen var jeg veldig usikker på om jeg ønsket å prøve igjen. Var veldig redd for å oppleve dette ennå en gang.

Nå er jeg akkurat ferdig med min første menstruasjon etter inngrepet (som er helt i rute - Jiiiii-piiiiii!!!!!), og sitter nå og venter på el igjen. Klar til å prøve. Jeg har nesten tippet over i den andre grøfta og har nesten blitt "desperat" etter å bli gravid igjen. Vi har ingen barn fra før, og jeg kjenner at "jeg må ha det, bare må ha det". Hihi...

Har til og med gått til innkjøp av el-testere, som jeg var veldig imot tidligere. Hahaha....

Jeg krysser fingrene for at vi alle får det barnet vi ønsker oss i 2010, og det er kun du som må kjenne om du er klar for å prøve igjen. Vi har jo ingen garanti for om det går bra uansett om vi venter eller ikke.

Kjempe-lykke-til-klem fra meg - til dere alle her inne :o)

Annonse

Mistet på julaften 2008, og ble gravid igjen før mensen kom tilbake. Var livredd for at jeg skulle miste igjen, men denne gangen gikk det bra. Er nå i uke 35 og alt har gått helt fint hele veien.. Så det er ikke noe fasit på dette. SA en i julen var min andre, den første fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville bli gravid igjen før kroppen var klar for det, så det var bare å la det stå til...

Lykke til alle dere. Det er deres tur til å komme gjennom et helt svangerskap nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...