Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 Tenkte det kanskje var greit å gi paracet i kveld før hun sovner, slik at hun får litt god søvn, våkner heletiden av hosting og halsvondt. Bruker bare å gi paracet hvis hun har over 39 i feber vanligvis...hva tror dere?
Gjest Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 Tror ikke paracet hjelper mot hverken hosting eller vondt i halsen. Gå heller på apoteket, eller bedre, legen, og hør om det er en hostesaft ellerno du kan gi ungen din... Paracet er jo for feber og muskelsmerter ol...
Gjest shopperlittidag Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Jeg hadde verken puttet paracet eller hostesatft i en liten baby. Gjør da ingen ting med en liten forkjølelse?? Leste i en avis her om dagen at dagens ungdom ikke takler smerte - ikke rart - de har opp igjennom barndommet blitt foret med paracet for den aller minste ting... Tilbake til innlegget ditt - jeg lurer alltid på om det er foreldrene eller barnet som egentlig er så pokka nødt for å ha den gode nattesøvnen....
svirrehodet Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 hva med å lage litt ingefærte istedet? det funker som bare rakkern på alle mulige baselusker... bare ikke lag den så sterk
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 21. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. august 2009 Shopperlittidag, jeg har ikke sovet en natt på 8 mnd, så jeg er vant til å ha lite søvn, så det er absolutt ikke meg selv jeg tenker på nei. Gud, må da gå an å spørre om en ting uten å bli beskyldt for å være en egoist...dessuten anbefaler lege å gi paracet til babyer om de har over 39,5 i feber og ved ørebettenelse o.l. Men takk for at du giddet å komme med inlegget ditt, var veldig konstruktivt.
Tante Gustava Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Hvis hun har tydelig vondt i halsen, sånn at hun ikke spiser eller drikker noe særlig, ville jeg godt kunne gitt Paracet. Har hatt fryktelig mye halsbetennelse selv opp gjennom oppveksten, og vet hvor vondt det kan være. Paracet er jo også smertestillende, ikke bare febernedsettende.
Tante Gustava Skrevet 21. august 2009 #7 Skrevet 21. august 2009 Og bare som en kommentar til deg litt lengre opp, jo Paracet kan fungere utmerket mot halssmerter, ikke bare muskelsmerter. Tar det ofte selv jeg.
♡ A & E ♡ Skrevet 21. august 2009 #8 Skrevet 21. august 2009 Jeg har faktisk fått beskjed fra legen at en paracet kan være like godt mot hoste som reseptfri hostesaft så vi gjør det om det blir ille med hosting...
erteposen + 4 Skrevet 21. august 2009 #9 Skrevet 21. august 2009 Det er mange som er skeptisk til å bruke paracet til barn, og jeg hadde nok ikke gjort det. Under 40 grader er heller ingen grunn til å gi paracet, om barnet ikke har hatt feberkramper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå