Gå til innhold

Noen andre i oktober??

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Vi skal ha uttak og innsetting i uke 42 i Trondheim.

Hadde vært kjekt å hatt noen andre å fulgt fremover.. Blir vårt første forsøk, så grugleder oss til å komme igang. aner jo ikke hva vi går til :o/

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140545141-noen-andre-i-oktober/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så kjekt at det er flere av oss her inne da :op

Hvordan syns du det går på sprayen mamma_til_en_prins? Mye bivirkninger? Bare si det som det er, prøver å instille meg på at det er helt fryktelig.. Har gått snart 1 år på pergo, og jeg syns det var ille jeg.. Men regner med det blir verre sånn hormonmessig det her.. Men, men. Håper det ender med en liten spire.. Og da er alt glemt :o) ( forhåpentligvis) :op

Har dere prøvd lenge? Vi har prøvd i litt over 2 år no. Har ei jente på 4 år, som kom uten prøving sist.. så hadde troen på at det skulle være lett å lage baby jeg.. Men det har vist seg å være feil :o(

Så får håpe IVF blir tingen for oss :oD

Et lite spm til deg lightblue.. Fikk du beskjed om å ringe inn mens no når den kommer? Dama i trondheim så ikke noe slikt til meg... Bare noterte at den skal komme den 28 aug.. Men må vel nesten ringe når den er kommet slik at de sender resepter og slikt.. eller? Huff, tenk å glemme å spørre om slikt da :o(

Mange spm som dukker opp etter den tlf samtalen der ja.. :o/

Annonse

Så gøy å høre. Mange likhetstrekk her. Vi har også et barn på fire år som er unnfanget på den normale måten:-). Og har prøvd i 2 år nå. Vi trodde, som dere, at dette skulle være enkelt:-)

Når det gjelder inntak av sprayen, merker jeg hittil ingen bivirkninger.

Når det gjelder innringing av mens osv, ringte jeg inn når jeg fikk den, så regnet de ut når jeg skulle starte på sprayen. For min del var det på 20. dag (etter siste mens første dag). Etter det vil du få et brev i posten hvor det står når du skal starte med spray og sprøyter. Dette står veldig godt forklart i brevet. Hvis du bor i Trondheimsområdet, står det at du skal hente medisinen på sykehusapoteket. Jeg gjorde det og det var veldig enkelt, men dyrt:-) jeg betalte 1883,- kun for sprayen. Tenkte at sprøytene er sikkert dyrere, så venter med å hente ut dem til jeg skal ha de. Håper du fikk litt mer klarhet i fremdriften nå:-)

Lykke til...

Utrolig morsomt, vi har også en nesten lik historie!!

Vi skal til St Olavs i uke 44, har prøvd siden mars 07 og har ei jente på 5 fra før som vi ble gravide med helt av oss selv på 3 pp.... Dette blir vårt første møte med IVF.

Jeg fikk beskjed om å ringe inn neste mens - så det skal sikkert du også Natta &alexandra. I likhet med deg dukket det opp mange spm etter at jeg hadde snakket med de på St olavs, bla glemte jeg helt å spørre om ca hvor lang tid fra mens til jeg skal begynne på hormoner. Men det var jo en av dere her som forklarte fint nå, så da er jeg sikker! Er nemlig ikke i Norge når jeg forventer neste mens, så hadde vært kjipt hvis jeg skulle begynt dagen etter eller noe, da måtte jeg ha kjøpt sprayen på forhånd og tatt med meg : )

En utrolig spennende tid vi går inn i, kjekt å følge noen som skal gjennom det samme på samme sted til omtrent samme tid!

Hvor gamle er dere? Jeg er 34.

Hei "Natta..."

Ja her var vi en liten gjeng som er omtrent likt i løypa! Du skal ringe når du får mens ja, så får du oversendt respepter etter det. Grunnen til at du ikke får resepter før, er nok at endel blir gravide helt av seg selv :) Man kan jo håpe at man er en av de... Selv er jeg 39 år, og skal nå ha mitt 3. ivf-forsøk. Jeg har en sønn på tre, og har vel diagnosen sekundær infertilitet. Det eneste man vet, er at jeg har tynne slimhinner, noe som kan forhindre at egget fester seg.

Vi prates :)

Åh, så kjekt at vi er en liten gjeng her da :oD da ble det med ett litt mindre skummelt siden jeg ikke er helt alene lenger :op

Jeg blir 25 år et par uker før vi skal opp til Trondheim.. Så jeg er den litt yngre garde.. Men hjelper ikke det når kroppen har bestemt seg for å streike :o(

Ble gravid når jeg var 19 med et lite "uhell". Var selvfølgelig vel velkommen, men ikke helt etter planen. Men å planlegge funker visst ikke for oss likevel.. så burde vel ha droppa å planlagt nr 2 :o/

Håper det klaffer for oss alle sammen.. det fortjener vi :o)

Forhåpentligvis skal vi også ha neste forsøk (eller i alle fall uttak/innsetting) i oktober. Det blir i så fall vårt sjette ordinære forsøk (pluss et fryseforsøk). Ikke avklart enda pga at jeg er midt oppi utredning for habituell abort. Skal gi beskjed når jeg vet mer.

Ellers er jeg blitt 36 år, har vært prøver i over 5 år, ingen barn, to graviditeter etter IVF/ICSI, tre ufrivillige aborter. Vi har et firbent barn :-)

Håper det blir store mager på dere alle!

Lightblue: Kanskje følges vi enda en gang :-)

Hei MK73!

Ja da kan det se ut som vi følges igjen! Har sett etter deg og lurt på hvordan det går med deg :) Godt at du blir utredet, finner de ut hva som er årsaken er det kanskje lettere å finne ut hva man skal gjøre for å forhindre det også! Jeg har tro på at dere "ungsauene" skal fikse det til slutt!! :) Det er verre med slike gamle geiter som meg ;)

Klem

hei damer!

Slenger meg med jeg og.

Søskenforsøk (nr. 8 ja da...vet det er galskap men...)

Hatt et par SA så vet det kan virke igjen...

Skal i ilden rundt uke 41 eller 42.

Lang nedregulering så sprayer allerede!

LITT hissig kanskje av sprayen???

Lykke til tapre damer!

Nurket1

Annonse

Åh, vi blir jo bare flere og flere, så koselig.. selv om man ikke helst vil havne i den klubben her da.. Men når man først er her er det jo jammen kjekt å være en liten gjeng å følge :o)

8 søskenforsøk.. Håpe det klaffer nå for deg altså Nurket1. Vi er vel ganske så like i løypa vi da.. Uke 42, så lenge alt går som det skal. *krysser fingre for det*

Hvordan syns du det er å spraye? gruer meg mest til den jeg.. Også uttaket da.. Kanskje dere som har gjort det her noen ganger kan fortelle oss nye litt om hvordan det hele er.. Vil gjerne ha hele sannheten.. Ikke noe pyntet på :op

Ok...du skal få sanninga... :-)

Spray: Blir litt hissig og får kort lunte etter ca. en uke...blir litt monster...så kommer jeg på hvorfor...melder til de andre i heime og prøver å ta meg sammen...men er litt sint...

Skal spraye i 6 uker...får noe hodeverk og er litt småkvalm av smaken av sprayen. Synes Syranela er bedre enn Suprecure. Tar Syranela fordi jeg har endo.

Sprøyter: Der stikker mannen. Tar ca 4 sprøyter hver kveld i 10 -11 dager. Har enda ikke gjort det selv enda. Klexane i sideflesket fryktelig vond, men de andre kjenner jeg lite av. Svir litt, men lite problem. Helt sant!

Uttak: Sist var det bare en lek...Viskravlet om politikk og bla bla..såg på eggene på skjermen og følte med, og kommenterte hendelsen...

Hatt litt ulike opplevelser på Riksen. Synes ikke deres smertestillende er så god som den de bruker andre steder...

PSYKISK: er det som knekker meg...er det egg denne gangen...er det cyster...blir det mange nok egg... befruktning... innsetting...ruging... venting...Det er det værste synes jeg...alt det andre venner du deg til...høres rart ut, men sant. Har hatt 9 eller 10 hormonkurer tilsammen så jeg vet...

Vel...bare spørr om du lurer på mer!

Vi får heie på hverandre og jeg synes nok det bør lykkes nå!!! Enig der...

Nurket1

Takk.. Greit å høre forskjellige erfaringer :o)

Det er vel rimelig individuelt.. Men siden jeg sliter med kvalme, hissig som bare fy.. Så høres det ut som om det fortsetter i samme tralten :op

Jeg også gruer meg til det psykiske.. Jeg er livredd for at det ikke skal klaffe på ett av de 3 forsøkene våre. For mannen har sagt klart ifra at han ikke orker noe mer baby prøving etter det. så blir ingen privat på oss om det ikke skulle klaffe i det offentlige. Adopsjon er heller ikke aktuelt.. Så da blir det bare 1 barn på oss.. Er selvfølgelig veldig glad for henne, men skulle så gjerne hatt søsken til ho. Men men... Må bare prøve å tenke positivt og at det blir et barn til på oss iløpet av 2010 :o)

Og det håper jeg at det gjør for alle oss her inne.. Måtte det bli en skikkelig baby boom her inne iløpet av høsten :o)

Jeg har gått på sprayen en uke, og merker nå ingen bivirkninger.

Var nok litt mer irritert de første dagene, men det har gått over, heldigvis.

Det eneste som hjalp disse dagene var å få litt tid alene. Da gikk alt veldig fint! Det er ikke noe å grue seg til.

Jeg skal starte med sprøytene neste tirsdag, og inn på UL uken etter. Kjempespennende!!!

Lykke til alle i samme situasjon!

Jaja jenter da kom mensen som vanlig.. Ringte opp til Trondheim for å si fra og da fikk jeg datoen for uttak. 9 oktober :o) Oj, jeg har en dato jo!! Og det er i uke 41 og ikke 42 til og med.. hehe.. selv om det bare er et par dager før uke 42 starter føltes det mye nærmere :op Blir innsetting i uke 42 da.. Også er det bare 7 dager etter 25 års dagen min.. Så syns jeg kunne fått en pos test i litt forsinka bursdagsgave :op

Så da er det bare å vente på resepter og stålsette seg for hormoner, så er vi i gang gitt :o) Og hvis alt går slik som vi vil at det skal, kan vi sitte med pos test om 2 mnd.. Åh, håpe håpe!! Ja, vi får vel bare krysse det som krysses kan for at det skjer :o)

Hvordan ligger det ann for dere andre oktober jenter da? Nærmer det seg mensen?

Heisann...

Jeg sprayer i seks uker...så føles veldig lenge til alt sammen...

Litt godt å kunne leve normalt...så normalt man kan da...med spray...

Litt verre denne gangen...sikkert fordi det ble en LAP midt inni oppstarten...

Phew...fordøye missen i sommer...så lap...så spray i seks uker...innimellom er dette litt mer enn jeg orker...

Vi får krysse fingrene...igjen..

Gjest Bjørnen Collargol

Da har jeg tatt første dose med spray. Så nå er det bare å belage seg på alle bivirkningene :-p

Synes jeg har fått så store doser jeg....

1 spray i hvert nesebord to ganger om dagen i 1 mnd før sprøytestart.

900 IE gonal skal jeg også ta! Er ikke det mye?

Når jeg tok gonal på Ullevål for 6 år siden tok jeg 150 IE og fikk 11 egg...

Hmmmm..... kanskje verdiene mine har blitt drastisk endret?

Hei og velkommen i oktober klubben robin 374 ;o) Hvilket land bor du i?

Åh, du må virkelig ha lykke til Nurket1. Skjønner du syns det blir litt mye ja, men får trøste oss med det at det er verdt det den dagen vi får baby :o)

Hmm, vet ikke noe om dosering enda jeg siden det er første forsøk Bjørnen collargoll... Men det var jo en god økning siden det andre forsøket da :o/ Er spent å se hva mine blir.. Hmm... Håper på brev fra trondheim en av dagene. Utolmodig etter å komme igang no!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...