to snart tre Skrevet 28. august 2009 #26 Del Skrevet 28. august 2009 Da har jeg satt inn et egg i dag, og ifølge legen så var det "et skoleeksempel på hvordan ett egg skal se ut når det er befruktet så langt". Og resten av mine 5 egg som var befruktet på icsi så var alle veldig bra, så vi fikk 4 på frys - noe som føles som en god sikkerhet hvis det ikke går på første forsøk nå.) Hold oss oppdatert på hvordan du opplever rugetiden, Forever. Jeg heier på deg, graca&hope og håper virkelig du kommer raskt i gang og lykkes da. Har vært en glede og betryggende for alle tanker og nerver å "dele" opplevelsen med første forsøk sammen med dere begge, vi får holde tråden fremover:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140581366 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grace&hope Skrevet 28. august 2009 Forfatter #27 Del Skrevet 28. august 2009 Gratulerer som ruger! Og så bra med fire på frys, det kunne jo nesten ikke blitt bedre. Håper spiren sitter og vokser seg stor og sterk:-) Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140581662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4 barns mor :) Skrevet 28. august 2009 #28 Del Skrevet 28. august 2009 Det var gode nyheter "to snart tre"! Er veldig glad på dine vegner! Lykke til videre med rugingen. Dagen i dag har egentlig gått greit, har noen stikninger både i rygg og mage + at jeg er enda litt øm og veldig oppblåst. Men alt i alt så går det bra. Det er ganske rart å tenke på at pr i dag så er jeg "gravid" med tvillinger. Sambo går og passer på meg som bare det, blir jo nesten litt bortskjemt.. Men syns jo jeg fortjener litt av det også da.. hehe Hvilke stikkpiller tar du "to snart tre" og hvordan syns du det går? Jeg føler liksom at noe "glir" ut igjen og lurer på om jeg da får i meg nok liksom.. (Beklager ekle detaljer) Mye rart en skal fundere på.. Jeg håper du henger litt med oss her inne grace&hope, vil jo gjerne høre hvordan det går med deg framover. Ønsker dere begge en riktig god helg. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140581682 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 28. august 2009 #29 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg vet - jeg er sååå oppblåst at jeg ikke tror det er plass til noe annet jeg:) Føler at jeg ser 3 ganger så stor ut i magen, og det er ikke så kult før man vet man er gravid evt. he he he Syntes det er merkelig (var i går også, men nesten verre i dag) med å tisse. Har vanligvis hatt en god "party blære" som tåler å holde seg lenge, men nå må jeg bare gå med engang når jeg må tisse, hvis ikke får jeg faktisk vondt. Kjempe rart å ruge, må virkelig si det. Skulle så gjerne hatt med deg også som ruger, grace&hope - tenkt masse på det i dag... Mannen min tar super godt vare på meg, føler meg som ei dronning og det må jeg innrømme er ganske deilig. hi hi hi... Jeg tar Crinone vag krem applikator morgen og kveld. Skikkelig ekkelt og heeelt unormalt for min del å drive på med. Men hva man ikke gjør for å skape best mulig miljø for egget det nede slik at det fester seg. Sykepleier fortalte meg om at det ikke er farlig om man føler at man ikke får i seg alt om du bruker det samme som meg. Applikatoren sørger for å sprøyte det inn (beklager formuleringen, folkens!!) og de evt rester som blir igjen er ikke noe å gjøre med. Så lenge det er små rester igjen, vel og merke. Og det som er fint er at man på en måte ser at den er tom gjennom fronten i etterkant, og da først skjønte jeg at jeg hadde fått det i meg på rett måte. Kan kan ikke ta overdose av Crinone, så da får vi sprøyte på Hva bruker du, Forever? Det samme?? Jeg er såå glad i dag. Kan ikke tro at jeg er kommet så langt til å bli en ruger. Føles fantastisk og endelig vet jeg i det minste at noe i meg er befruktet og det er artig. Nå gjelder det å ikke stresse, kose seg og leve sundt. Ha ha, sier jeg som har sneket meg til godis av bollen her nå...ja ja, litt må mann jo feire å ha kommet så langt:) Goooood helg til dere begge:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140582878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4 barns mor :) Skrevet 30. august 2009 #30 Del Skrevet 30. august 2009 God søndag jenter! Ja, nå er jeg vel på rd 4 (med innsettingsdagen - skal jeg regne med den?) og det er ganske rart alt sammen. Det stikker og det drar nederst i magen, noen ganger når jeg reiser meg fort opp så følger liksom ikke det innvendige helt med og det gjør vondt i noen sekunder. Vanskelig å forklare helt men.. Ellers ser magen ut som om jeg er gravid i 5. mnd, og det er som du sier "to snart tre", ikke noe gøy i det hele tatt. Jeg får ikke på meg en eneste bukse, bortsett fra joggebukser, så i går var jeg på butikken iført joggebukse og en stor hettegenser. DET er virkelig ikke meg. Men jeg vil jo ikke at folk skal tro jeg er halveis i et svangerskap allerede.. Og så har jeg noe helt vanvittig med luft i magen, det er ikke akkurat veldig "ladylike"... hehe Jeg tar Cyclogest vaginal stikkpiller, det er litt mye styr men jeg tror jeg begynner å få teken på det nå.. hehe Det er utrolig hva man gjør, som man ikke for alt i livet hadde trodd man skulle gjøre, når man er i forsøk. Det er bra du har en mann som tar vare på deg "to snart tre", jeg er så heldig at jeg har det jeg også. Han har virkelig vist seg å være en engel oppi alt dette. Jeg tenker mye på deg også grace&hope, håper du har det bra og at du er klar til å starte på nytt med en gang du har mulighet. Du må hvertfall huske å oppdatere oss om hvordan det går. En ekstra stor klem sendes til deg. Håper dere har en fin søndag begge to. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140587724 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grace&hope Skrevet 30. august 2009 Forfatter #31 Del Skrevet 30. august 2009 Tusen takk for gode tanker:-) Det er selvsagt veldig kjedelig at jeg ikke ruger på en spire akkurat nå. Men på mange måter har jeg det faktisk bedre nå enn på veldig lenge, og ikke minst mer tro på at det en dag skal bli vår tur også. Det er sikkert sånn fordi vi endelig får hjelp, og det er ingen som sier at vi bare skal "slappe av så blir vi nok gravide når vi minst venter det". Det kjipe er at det tar så lang tid! Men når vi har ventet så lenge så skal jeg klare å vente noen månder til! Jeg skal holde dere oppdatert, også må jeg få høre hvordan det går med dere! God søndag og god klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140588748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 30. august 2009 #32 Del Skrevet 30. august 2009 Hei jenter. Ja at buksene ikke passer er ingen underdrivelse. Fikk kommentar av mannen min i dag som sa; "nå så du nydelig ut kona mi, ja du så faktisk gravid ut med den magen" ..Ha ha, og det beviser bare at det er ikke bare noe jeg føler, men det ser sånn ut pga jeg er såååå sinnsykt oppblåst. Veldig godt å høre at du også opplever dette, Forever. Vi får bare le av det. Blir spennende hva jeg skal ha på meg på jobb i morgen, må dukke ned i klesskapet og se hva pent det kan by på som kan passe nå.:=) Ha en fin søndag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140589123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4 barns mor :) Skrevet 1. september 2009 #33 Del Skrevet 1. september 2009 Hei, Hvordan går det med rugingen "to snart tre"? Her er det mye murringer, oppblåst i magen og luft nok til å fylle hvilken som helst ballong (hihi), jeg har vært urovekkende opplagt på morgenen et par dager, men det var det jaggu meg slutt på i dag igjen og så har jeg en lunte som er ikke-eksisterende, jeg tenner på alle 14 pluggene før jeg får tenkt meg om.. Stakkars gode snille mannen min, han får gjennomgå om dagen.. Symptomjakten er i full gang her, tolker alt om dagen.. Bare jeg kjenner et lite stikk så innbiller jeg meg at det sikkert er et symptom.. Men så vet jeg jo veldig godt at en del av disse "plagene" har jeg jo hatt uten å være i nærheten av gravid... Det er jammen meg ikke rart at disse ukene blir kalt "skrulleukene". hehe Jeg håper du har det bra "to snart tre". Og hvordan går det med deg "grace&hope"? Du skal vite at jeg tenker mye på deg og håper du snart sitter som oss og funderer på alle eksisterende og ikke-eksisterende symptomer. Go'klem til dere begge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140601099 Del på andre sider Flere delingsvalg…
grace&hope Skrevet 2. september 2009 Forfatter #34 Del Skrevet 2. september 2009 Det er så koselig at noen tenker på meg:-) Her går det litt opp og ned. Optimist den ene dagen og pessimist den neste. Men jeg begynner for så vidt å bli vant med det:-) Går og venter på å få en blødning, håper det ikke drøyer så alt for lenge. Er ivrig etter å komme i gang igjen. Ikke lenge til dere skal teste nå? Skjønner godt at dere blir litt skrullete av dette, såpass må man tåle:-) Venter i spenning og håper på det beste for dere begge!! Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140604278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 3. september 2009 #35 Del Skrevet 3. september 2009 Hei jenter. Rugingen går bra, tross jeg begynner å merke at jeg har holdt på snart ei uke og jeg begynner å få mange tanker i hodet. Først trodde jeg at jeg skulle være kjempetøff og vente med testingen til minst den dagene som klinikken vil at jeg skal teste, nå begynner jeg å telle mer dager og leker med tanken "hva skjer om jeg tester en dag eller to før..". Hodet er fullt av tanker. Syntes ikke det er sååå mange tegn, annet enn at jeg kjenner til murringer og annerledes kropp. Men skal vel ikke kjenne så mange symptomer heller, medisinene som snakker mest vel. Men ja.... jeg er virkelig på symptomjakt!! Alt blir registert og alt blir anlalysert - selv om jeg ikke har peiling på hva som er medisine og hva som kan være annet. Husker når jeg brukte pergo; trodde jeg var gravid hver mnd pgs bivirkningene på medisinene. Forsøker så godt jeg kan å ikke la meg lure nå, men jo... så klart jeg blir lurt, igjen og igjen hver dag:) Tenkt også mye på dere begge! Når er test dato du fikk, Forever og er det egen graviditetstest hjemme eller blodprøve på klinikken som du skal gjøre? Klem, klem.. klukk klukk:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140609453 Del på andre sider Flere delingsvalg…
4 barns mor :) Skrevet 9. september 2009 #36 Del Skrevet 9. september 2009 Hei dere, Hvordan går det med dere begge to? Har du fått en dato for neste prøveperiode grace&hope? Jeg har altså testet positivt, er fortsatt litt i min egen verden.. Og der foregår det mye rart om dagen. Alt fra lykke og spenning til frykt og avmakt.. Det er en rar verden jeg lever i om dagen.. hehe Jeg gleder meg til blodprøven på fredag, da får jeg kanskje slappet litt mer av.. Sier kanskje jeg, for jeg har liksom litt vanskelig for å tro at vi skulle ha klart dette på første forsøk.. Når skal du teste "to snart tre"? Jeg fikk testdato på førstkommende fredag, men begynte litt før som du ser.. Jeg vet om ei som ligger helt likt som meg i løpet og hu var og tok blodprøve i dag og fikk beskjed om at hcg prøven var helt fin. Så praksisen er visst litt forskjellig rundt omkring, som alt annet.. Ønsker dere en fantastisk fin dag. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140544715-forever-og-to-snart-tre/page/2/#findComment-140637401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå