idamamma-00 Skrevet 21. august 2009 #1 Skrevet 21. august 2009 krangla med samboer i går, synest han er usympatisk og egoistisk nå når jeg er så trett og dårlig... Skulle ønske han kunne yte litt ekstra service i en liten periode. Hvordan har dere det? Er deres samboer flink til å hjelpe litt ekstra nå når dere har problemer med å handle mat og ikke minst tilberede den? Skal ikke gå rundt å være lei meg nå, bare lykkelig!!!! Men i dag er jeg kjempe lei meg... Kjenner at jeg bekymrer meg mer for den lille spiren når jeg er lei meg. Ser at det er mange som har fått mage allerede... Jeg er ferdig med 8 uker i dag, og jeg merker ingenting på magen - har heller gått litt ned i vekt.. Er det vanlig også? Skulle bare ønske jeg visste at alt var i orden der inne!! Det var dagen syteinnlegg.... Sorry!!!
Zelda75 Skrevet 21. august 2009 #2 Skrevet 21. august 2009 hei, tror alle kjenner seg litt som deg i blant, både når man er gravid og når man ikke er det. Menn er enklere vesen enn oss=) Prøv å snakk ordentlig med ham uten og bli sinna eller usaklig. Det er viktig at han forstår hvordan du har det. Jeg tror alt er bra med den lille i magen din.Jeg venter nr 3 og har alltid gått ned noen kilo i 1 trimester. Lykke til. God klem fra meg
indigomamma Skrevet 21. august 2009 #3 Skrevet 21. august 2009 Mulig sjokket har satt seg til mannen? og han merker at dama ikke er som vanlig og innser at det er et stortskritt dere har tatt? min samboer fikk pappa depresjoner ikke moro i hele tatt. men vi må jo huske at det er ei tilvenning for dem også. selv om det er vi som gjennomgår den tyngste tilvenninga lykke til og håper det ordner seg. kom å få en nystekt bolle til meg
Gjest Skrevet 21. august 2009 #4 Skrevet 21. august 2009 Hei.. Her kommer en trøstende klem...og ja,det er normalt og gå ned litt første trimester også,like normalt som å gå opp=)Før i tiden kalte de det "smala-måneden"...hehe Formen min er akkurat som din...supertrøtt,alt er et tiltak,og kvalmen kommer og går...det skjer mye inni oss denne perioden som tapper oss litt for krefter,jeg er egentlig veldig turbo til vanlig=) Men jeg er heldig med samboeren min...Han er så forståelsesfull og er selv her inne og leser om alt,er hans første så han er engasjert!=)Alltid et trøstende ord.. Igår klaget jeg over kvalmen,og da sa han at det var kjempebra jeg var kvalm...da føler han at ting er som de skal! Da måtte jeg jo le litt da... Vet ikke om det var noen trøst men håper det ordner seg...=)
indigomamma Skrevet 21. august 2009 #5 Skrevet 21. august 2009 vavr ikke ment som et trykkepå foten innlegg asså. Snakk med mannen din . så forstår han nok hvordan duhar det. du vet...mannfolk tenker ikke som oss:) mulig han bare ikke sjønner at du har det tung:)
Agirl89&Gutter08&10 Skrevet 21. august 2009 #6 Skrevet 21. august 2009 Hello:) trøsteklem til deg.. mannen min er heller ikke helt forståelsesfull. han skjønner heller ikke hvordan ddet er å være gravid. det er veldig slitsomt. men han hjalp meg mye da jeg lå på senga i flere dager pga svimmelhet, og kvalme. han er litt behjelplig med sønnen vår også. men ikke så mye hjemme, annet enn støvsuging...men sånn er det,,, du får bare stå på å ta det som det kommer, prøv å forklar han rolig hvordan du har det og at du føler at han ikke hjelper til...noen tårer hjelper iblandt:p
idamamma-00 Skrevet 21. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2009 Tusen takk for trøstende ord alle sammen!!! Det hjalp! Gråt noen tårer i går, men vi unngikk hverandre (jeg ham iallefall), og jeg la meg kl 2130, så han skjønte nok ikke hvor lei meg jeg var. Han ser nok bare hormoner og sinne... Men man blir irritabel når man er kvalm absolutt hele tiden - jeg våkner til og med om natten fordi jeg er så kvalm. Jeg vet de er veldig enkle, og han reagerer nok på at jeg ikke er mitt vanlige blide ernergiske meg. Mulig han synest det er litt irriterende. Synest jeg ser de gutta orke en eneste uke med denne kvalmen i 100% jobb + gjøre alt hjemme + null sympati!! Det hadde vel endt med abort tenker jeg... he he Skal prøve å prate ordentlig med han, og heller vise han at jeg er lei meg enn å bli sint. Det skal ikke så mye til før han føler seg utilstrekkelig og kritisert, det var vel bare det som skjedde i går...
vårsolmamma Skrevet 22. august 2009 #8 Skrevet 22. august 2009 forstår deg godt....man vil gjerne ha en partner som varter en litt opp og tar seg av huset når man er så dårlig... jeg har gått ned 10 kg første mnd med mine første to svangerskap, så gikk jeg opp 18 kg de to neste..nå er jeg kjempekvalm igjen med nr 3 ....Har fått to sunne sterke barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå